Nzpontok, Perspektva, Sznek, Trgyak felptse, Spline, NURBS |
|
2006.08.26. 14:43 |
A program nzpontok kialaktshoz kamert hasznl. Ezek a kamerk mindenben megfelelnek egy vals kamernak, vagy fnykpeznek. A trgyakat hasonlan egy fnykpezshez, be kell lltani, meg kell vilgtani. A program a kamera paramtereit fi...
|
Bool-algebra |
|
2006.08.26. 14:42 |
Kt ltez primitv, vagy sszetett trgy kztt ltrehozhatunk olyan kapcsolatot, melynek eredmnye lehet: a kt trgy sszege /A+B/ a kt trgy kzs rsze /Intersection/ az egyik trgy mnusz a msik trgy. /A-B vagy B-A/
|
Parametrikus modellezs, Modifier Stack |
|
2006.08.26. 14:41 |
A 3D Studio MAX egyik klnlegessge a parametrikus modellezs, mely azt jelenti, hogy a trgyakat s a rajtuk vgzett mûveleteket parametrikusan, matematikai formban rja le. A program msik rdekessge, hogy tvzte a poligonlis s a spl...
|
Forgstest ltrehozsa metszetbl (a Lathe parancs) |
|
2006.08.26. 14:40 |
A kt dimenzis trgyakbl legtbbszr forgstesteket szoktak kszteni. Ilyen forgstest ksztõ parancs a LATHE parancs. Kt dimenzis trgyak elksztshez a trgy rendeltetstõl fggõen hasznlnak primitveket vagy NURBS obje...
|
Morph |
|
2006.08.26. 14:39 |
A morfzis lnyege, hogy a forrstrgy s a cltrgy kztti idben a program a forrstrgy alkotpontjait mozgatja el a cltrgy megfelel alkotpontjainak helyre.
|
Erd kszts (Scatter) |
|
2006.08.26. 14:38 |
Ezzel a mdszerrel olyanok prblkozzanak, akiknek rendelkezsre ll megfelel mennyisg szabad memria, hiszen a fk szmnak nvelsvel nagymrtkben nvekszik a lefoglalt memria. Ezt ajnljuk tovbb azoknak, akik az elmentett file mrett...
|
Fej ksztse (Surface Tools) |
|
2006.08.26. 14:37 |
Ezzel a tutorial-al szertnk bemutatni egy olyan modellezsi eljrst, amely megknnyti az organikus testek eksztst! A modellezs gy zajlik, hogy grbe, 3-d ben elmozgatott egyszer vonalakkal krberjuk a test dominns vonalait, majd egy m...
|
Tenger alatti krnyezet |
|
2006.08.26. 14:36 |
Taln mindenki, aki kicsit is rdeklodik a fantasztikum s a hromdimenzis rajzols irnt, az ismeri a Seaquest cmu filmsorozatot, a sorozat animciit. ( Lightwave-vel kszltek ) Ha kedved lenne hasonl filmeket, kpeket ksziteni, de eddig g...
|
Textrzs |
|
2006.08.26. 14:35 |
Ebben a tutorialban szeretnm bemutatni, hogy milyen lehetosgek llnak rendelkezsre a 3D Studio MAX-ban egy objectum texturval ( mintzattal ) trtno bebortsra, illetve milyen trkkket ismerek a Bitmap ( kp )pontos elksztsre, valamin...
|
Tz motion blur-ral |
|
2006.08.26. 14:34 |
Gyorsan mozg tzes csvk ltrehozsa rjelenetekhez, ennek gyors s ltvnyos eredmny megoldst mutatja be 3ds max felhasznlk rszre K. Gbor.
|
Az veg |
|
2006.08.26. 14:33 |
Minden 3D-s szoftverben az egyik legrdekesebb dolog az veg anyag ksztse. Most konkrtan 3D Studio MAX-ban fogunk ilyen anyagot kszteni. Elgg szmtsignyes lesz, gyhogy kszlj fel a hossz vrakozsi idkre a prbarendereknl. Egy ve...
|
Fnyek |
SAS |
2006.08.26. 14:32 |
Ltrehozott helyszn bevilgtsa tbb fnyforrs egyttes hasznlatval a kvnt fny s rnyk viszonyok elrshez.
|
Animls csontokkal |
|
2006.08.26. 14:31 |
Zoli rsbl nhny egyszer box mozgatsval bemutatva elsajtthatjuk a 3ds max-ben tallhat csont (bone) alap animcit.
|
Vzess |
world3d.hu |
2006.08.26. 14:30 |
A termszetben az egyik legszebb ltvnyossg a vzess. Az elkvetkez lersban a vzess ksztsnek egyik mdjrl lesz sz. A vzesst rszecskerendszerrel valsthatjuk meg, amit Deflector-okkal irnythatunk.
|
Robbants Particle Array hasznlatval |
world3d.hu |
2006.08.26. 14:29 |
Ltni fogod, hogy a Particle Array segtsgvel hogyan robbants fel egy objektumot, melynek szthull darabjai ms objektummal tkznek. Rgebben rengeteg idt kellett eltlteni a robbans rendes kivitelezshez, s elg kellemetlen volt, hogy a s...
|
Nvny nvekedsnek modellezse |
world3d.hu |
2006.08.26. 14:27 |
A gykrnvekeds szimullsra szerencsre a Maxben vannak beptett eszkzk. Ez az eszkz egy PathDeform nev mdost.
|
3ds max Video Post |
Nagy Pter |
2006.08.26. 14:26 |
A Video Post mkdsnek elve, hogy az idtengelyen kijellt tartomnyban a kivlasztott kamera vagy nzet ablak kpt lerendereli, majd ezt a kpinformcit tovbbadja esetleges tovbbi utmunklatokra, majd megadott formtumban elmenti.
|
Labda pattogtats reactor-ral |
world3d.hu |
2006.08.26. 14:24 |
Bizonyra sokaknak gondot okozott mr, hogy gyrdjn a ruhnk, hogyan brjuk pattogsra a labdt, s hogyan hassanak egymsra a trgyak. A kvetkez leckben pattog labdt fogunk kszteni reactor pluginnel.
|
Animls hang-adatokkal - Audio Float |
fanyuvo |
2006.08.26. 14:22 |
A hangra vezrls mr nagyon rgta megtallhat a 3D Studio-ban s nem kell hozz kls plugin sem.
|
Kls helyszn kszts |
ESTamas |
2006.08.26. 14:20 |
Ebben a leckben 1-2 tippet trkkt s tancsot szeretnk megosztani Veletek azzal kapcsolatban, hogy hogyan ksztsnk el egy kpet. Mutatok pr modellezsi, textrzsi s vilgtsi megoldst arra, hogy sima maxos renderbl mit lehet kiho...
|
Lvsek szimullsa |
Forst tech |
2006.08.26. 14:17 |
Lvsek szimullsa 3ds max-ben Particle Flow felhasznlsval.
|
Glow effektus ksztse |
Iguana |
2006.08.26. 14:08 |
Fnyburok (glow) effektus ltrehozsa renderels kzben ID-k aklamazsval.
|
Kd ksztse |
Iguana |
2006.08.26. 14:04 |
A krnyezeti, n. environmentlis hatsok egyik legismertebb kpviselje a kd. Tbb lehetsgnk is van kd ellltshoz. Mi most a 2 legegyszerbb s legknnyebben hasznlhatt vesszk t.
|
Fst ksztse |
Iguana |
2006.08.26. 14:00 |
Fst effektus ksztse 2D elemeket mozgat rszecske-rendszer segtsgvel. A fstt, mint 2D textrt fogjuk megvalstani.
|
Bevilgts elmlet |
Iguana-world3d.hu |
2006.08.26. 13:56 |
A most kvetkez lecke fknt elmleti tudst biztost azoknak, akik mvszi oldalrl kvnjk megkzelteni a 3d-t. Nem kell v-ray, nem kell brazil, vagy final render ahhoz, hogy fotorealisztikus kpeket krelhassunk.
|
Aut-fests MentalRay-el |
Tottaire-world3d.hu |
2006.08.26. 13:45 |
Ebben a leckben megmutatom, hogy ksztettem egyszer eszkzkkel metl-fny hats festst egy aut modelhez. Maga az anyag Shellac tpus. Ennek 2 rsze van: a base s a shellac.
|
|