Nézőpontok, Perspektíva, Színek, Tárgyak felépítése, Spline, NURBS |
|
2006.08.26. 14:43 |
A program nézőpontok kialakításához kamerát használ. Ezek a kamerák mindenben megfelelnek egy valós kamerának, vagy fényképezőnek. A tárgyakat hasonlóan egy fényképezéshez, be kell állítani, meg kell világítani. A program a kamera paramétereit fi...
|
Bool-algebra |
|
2006.08.26. 14:42 |
Két létező primitív, vagy összetett tárgy között létrehozhatunk olyan kapcsolatot, melynek eredménye lehet: a két tárgy összege /A+B/ a két tárgy közös része /Intersection/ az egyik tárgy mínusz a másik tárgy. /A-B vagy B-A/
|
Parametrikus modellezés, Modifier Stack |
|
2006.08.26. 14:41 |
A 3D Studio MAX egyik különlegessége a parametrikus modellezés, mely azt jelenti, hogy a tárgyakat és a rajtuk végzett mûveleteket parametrikusan, matematikai formában írja le. A program másik érdekessége, hogy ötvözte a poligonális és a spl...
|
Forgástest létrehozása metszetből (a Lathe parancs) |
|
2006.08.26. 14:40 |
A két dimenziós tárgyakból legtöbbször forgástesteket szoktak készíteni. Ilyen forgástest készítõ parancs a LATHE parancs. Két dimenziós tárgyak elkészítéséhez a tárgy rendeltetésétõl függõen használnak primitíveket vagy NURBS obje...
|
Morph |
|
2006.08.26. 14:39 |
A morfózis lényege, hogy a forrástárgy és a céltárgy közötti idöben a program a forrástárgy alkotópontjait mozgatja el a céltárgy megfelelö alkotópontjainak helyére.
|
Erdő készítés (Scatter) |
|
2006.08.26. 14:38 |
Ezzel a módszerrel olyanok próbálkozzanak, akiknek rendelkezésére áll megfelelő mennyiségű szabad memória, hiszen a fák számának növelésével nagymértékben növekszik a lefoglalt memória. Ezt ajánljuk továbbá azoknak, akik az elmentett file méretét...
|
Fej készítése (Surface Tools) |
|
2006.08.26. 14:37 |
Ezzel a tutorial-al szertnék bemutatni egy olyan modellezési eljárást, amely megkönnyíti az organikus testek ekészítését! A modellezés úgy zajlik, hogy görbe, 3-d ben elmozgatott egyszerü vonalakkal körbeírjuk a test domináns vonalait, majd egy m...
|
Tenger alatti környezet |
|
2006.08.26. 14:36 |
Talán mindenki, aki kicsit is érdeklodik a fantasztikum és a háromdimenziós rajzolás iránt, az ismeri a Seaquest címu filmsorozatot, a sorozat animációit. ( Lightwave-vel készültek ) Ha kedved lenne hasonló filmeket, képeket késziteni, de eddig g...
|
Textúrázás |
|
2006.08.26. 14:35 |
Ebben a tutorialban szeretném bemutatni, hogy milyen lehetoségek állnak rendelkezésre a 3D Studio MAX-ban egy objectum texturával ( mintázattal ) történo beborítására, illetve milyen trükköket ismerek a Bitmap ( kép )pontos elkészítésére, valamin...
|
Tűz motion blur-ral |
|
2006.08.26. 14:34 |
Gyorsan mozgó tüzes csóvák létrehozása űrjelenetekhez, ennek gyors és létványos eredményű megoldását mutatja be 3ds max felhasználók részére K. Gábor.
|
Az üveg |
|
2006.08.26. 14:33 |
Minden 3D-s szoftverben az egyik legérdekesebb dolog az üveg anyag készítése. Most konkrétan 3D Studio MAX-ban fogunk ilyen anyagot készíteni. Eléggé számításigényes lesz, úgyhogy készülj fel a hosszú várakozási időkre a próbarendereknél. Egy üve...
|
Fények |
SAS |
2006.08.26. 14:32 |
Létrehozott helyszín bevilágítása több fényforrás együttes használatával a kívánt fény és árnyék viszonyok eléréséhez.
|
Animálás csontokkal |
|
2006.08.26. 14:31 |
Zoli írásából néhány egyszerű box mozgatásával bemutatva elsajátíthatjuk a 3ds max-ben található csont (bone) alapú animációt.
|
Vízesés |
world3d.hu |
2006.08.26. 14:30 |
A természetben az egyik legszebb látványosság a vízesés. Az elkövetkező leírásban a vízesés készítésének egyik módjáról lesz szó. A vízesést részecskerendszerrel valósíthatjuk meg, amit Deflector-okkal irányíthatunk.
|
Robbantás Particle Array használatával |
world3d.hu |
2006.08.26. 14:29 |
Látni fogod, hogy a Particle Array segítségével hogyan robbants fel egy objektumot, melynek széthulló darabjai más objektummal ütköznek. Régebben rengeteg időt kellett eltölteni a robbanás rendes kivitelezéshez, és elég kellemetlen volt, hogy a s...
|
Növény növekedésének modellezése |
world3d.hu |
2006.08.26. 14:27 |
A gyökérnövekedés szimulálására szerencsére a Maxben vannak beépített eszközök. Ez az eszköz egy PathDeform nevű módosító.
|
3ds max Video Post |
Nagy Péter |
2006.08.26. 14:26 |
A Video Post működésének elve, hogy az időtengelyen kijelölt tartományban a kiválasztott kamera vagy nézet ablak képét lerendereli, majd ezt a képinformációt továbbadja esetleges további utómunkálatokra, majd megadott formátumban elmenti.
|
Labda pattogtatás reactor-ral |
world3d.hu |
2006.08.26. 14:24 |
Bizonyára sokaknak gondot okozott már, hogy gyűrődjön a ruhánk, hogyan bírjuk pattogásra a labdát, és hogyan hassanak egymásra a tárgyak. A következő leckében pattogó labdát fogunk készíteni reactor pluginnel.
|
Animálás hang-adatokkal - Audio Float |
fanyuvo |
2006.08.26. 14:22 |
A hangra vezérlés már nagyon régóta megtalálható a 3D Studio-ban és nem kell hozzá külső plugin sem.
|
Külső helyszín készítés |
ESTamas |
2006.08.26. 14:20 |
Ebben a leckében 1-2 tippet trükköt és tanácsot szeretnék megosztani Veletek azzal kapcsolatban, hogy hogyan készítsünk el egy képet. Mutatok pár modellezési, textúrázási és világítási megoldást arra, hogy sima maxos renderből mit lehet kiho...
|
Lövések szimulálása |
Forst tech |
2006.08.26. 14:17 |
Lövések szimulálása 3ds max-ben Particle Flow felhasználásával.
|
Glow effektus készítése |
Iguana |
2006.08.26. 14:08 |
Fényburok (glow) effektus létrehozása renderelés közben ID-k aklamazásával.
|
Köd készítése |
Iguana |
2006.08.26. 14:04 |
A környezeti, ún. environmentális hatások egyik legismertebb képviselője a köd. Több lehetőségünk is van köd előállításához. Mi most a 2 legegyszerűbb és legkönnyebben használhatót vesszük át.
|
Füst készítése |
Iguana |
2006.08.26. 14:00 |
Füst effektus készítése 2D elemeket mozgató részecske-rendszer segítségével. A füstöt, mint 2D textúrát fogjuk megvalósítani.
|
Bevilágítás elmélet |
Iguana-world3d.hu |
2006.08.26. 13:56 |
A most következő lecke főként elméleti tudást biztosít azoknak, akik művészi oldalról kívánják megközelíteni a 3d-t. Nem kell v-ray, nem kell brazil, vagy final render ahhoz, hogy fotorealisztikus képeket kreálhassunk.
|
Autó-festés MentalRay-el |
Tottaire-world3d.hu |
2006.08.26. 13:45 |
Ebben a leckében megmutatom, hogy készítettem egyszerű eszközökkel metál-fény hatású festést egy autó modelhez. Maga az anyag Shellac típusú. Ennek 2 része van: a base és a shellac.
|
|