A 3D Studio MAX egyik különlegessége a parametrikus modellezés, mely azt jelenti, hogy a tárgyakat és a rajtuk végzett műveleteket parametrikusan, matematikai formában írja le. A program másik érdekessége, hogy ötvözte a poligonális és a spline alapú modellezést. Poligonális modellezés során a program a tárgyakat pontokból és azok között feszülő felületekből építi fel, ezek koordinátáit és paramétereit tárolja. Spline alapú modellezés során a tárgyakat vektorokból építjük fel.
De térjünk vissza a parametrikus modellezéshez, tehát minden tárgyat és a rajta végzett művelet matematikai formában kerül rögzítésre. Vagyis például egy henger létrehozásánál a program nem a felületét alkotó pontokat írja le, hanem csak a henger középpontját, alapkörének sugarát és a magasságát. Megjelenítéskor a program ezekből számítja ki a poligonális tárgyat. Ezzel a módszerrel könnyen bármikor megváltoztatható bármely tárgy bármely paramétere, anélkül, hogy a tárgy bármilyen torzulást szenvedne. A parametrikus modellezés legnagyobb előnye, hogy rendkívül egyszerüvé teszi az animáció készítést, hiszen az alkalmazott módosítókat és értékeiket is matematikailag tárolja, tehát ezek is bármikor utólag is módosíthatók, törölhetők.
Modifier Stack
Ha utólag szeretnénk valamilyen paramétert megváltoztatni, csak jelöljük ki a tárgyat és a tárgy módosításoknál a Stack-ben megjelenő módosítók közül csak ki kell választanunk a kívánt módosítót és már meg is tudjuk változtatni az értékeket. A Stack-ben tárolt módosítók alulról felfelé követik egymást, azaz alul van maga a tárgy, s felette a használat sorrendjében az egyes módosítók.
Például: Hozzunk létre egy gömböt
Create > Geometry > Standard Primitives > Sphere ,
majd válasszuk ki a módosítás fület. .
Itt a gömb (az éppen kijelölt /aktív/ tárgy) beállításait, valamint a hozzá tartozó Stack-et láthatjuk. Mivel eddig nem csináltunk semmit sem a gömbbel a Stack-ben most csak maga a tárgy látható. Hogy a Stack használatát jobban bemutassuk, használjuk két tetszés szerinti módosítót. Például: Bend és Noise. (hatásukkal a későbbiekben foglalkozunk a módosítók részletes ismertetésénél, most csak a Stack használatának ismertetése céljából használjuk őket.) Ha most belépünk a Stack-be láthatjuk, hogy tényleg a legutoljára használt módosító
/a példában a Noise/ van legfelül, míg a másik módosító /Bend/ középen és a tárgy maradt legalul. Most változtassuk meg a gömb sugarát! A programnak köszönhetően ez nem okoz nehézséget, csak válasszuk ki a Stack-ben a gömböt és írjuk át a sugarát a kívánt méretre.
Természetesen az érték megváltoztatása után a módosítók ugyanúgy hatnak a tárgyra, ugyanazokkal a paraméterekkel.Az éppen aktuális módosító a Stack-bő és ezáltal a tárgy módosítói közül a kis szemetes megnyomásával lehetséges.