Talán mindenki, aki kicsit is érdeklődik a fantasztikum és a háromdimenziós rajzolás iránt, az ismeri a Seaquest című filmsorozatot, a sorozat animációit. ( Lightwave-vel készültek ) Ha kedved lenne hasonló filmeket, képeket készíteni, de eddig gondban voltál a környezettel, akkor megpróbálok egy kis segítséget nyújtani! Ezzel a leírással szeretném megmutatni a tenger alatti környezet elkészítésének alapvető lépéseit!
Az elsődleges problémát az jelenti, hogy a nézőponttól egyre távolabb lévő testek elvesznek a homályban! Erre kiváló megoldást nyújt a MAX egyik Environment eszköze, a köd! (Fog)
Menj a Rendering/Environments alá, és "addj" a scenhez ködöt! A Fog Parameters alatt kapcsold be az Exponential kapcsolót, (nem lineárisan változik a köd sűrűsége, hanem exponenciálisan) majd az Environment Color Map alá tölts be egy Gradientet!
Ha beállítottad, nyisd meg a Material Editort!
Húzd át a Gradientet jobb gomb nyomvatartása mellett a Material Editor egyik ablakába!
Ilyenkor megkérdezi a program, hogy másolni, vagy instancolni akarod-e! Az Instance-t válaszd!
A M.E.-ban történt változások ilyenkor automatikusan visszahatnak a köd Gradient-jére!
A Gradient színeit így állítsd be!
A Coordinates alatt pedig a Mappinget állítsd Screen-re! (felülről lefelé fog sötétedni a víz)
Készíts egy kamerát!
Azt, hogy a "tökhomály-tiszta" határ hol legyen, a Modify panelon az Environment Range alatt tudod variálni! Előtte kapcsold be a Show-t, különben nem fogod látni a határokat!:))
Hozz létre két dobozt a felülnézeten! Az egyiket tedd a kamera alá, ez lesz a tenger alja, a másikat mozgasd a kamera fölé, ez lesz a víz felszíne! A talaj Length,Width segmensszámát növeld meg 50-re, és küld rá a Noise módosítót!
Most itt kell tartanod! A köd csak a Camera nézeten fog érvényesülni!