Ebben a tutorialban szeretnm bemutatni, hogy milyen lehetsgek llnak rendelkezsre a 3D Studio MAX-ban egy objectum texturval (mintzattal ) trtn bebortsra, illetve milyen trkkket ismerek a Bitmap ( kp )pontos elksztsre, valamint objectumon trtn pontos elhelyezsre!
A program tulajdonkppen hromfle lehetsget knl a mintzatok elksztsre: vagy matematikai algoritmusok ltal lert mintzatot hasznlunk pl.: Noise, Gradient, Checker, Dent stb..., vagy meglv, esetleg sajt megunk ltal ksztett kpet.
Harmadik lehetsgknt pedig e kett keverkbl alltjuk el a kvnt texturzatot.
Jelen esetben csak a Bitmap Map-ot szeretnm ismertetni. A tbbivel most nem foglakoznk.
Ez is bven elg lesz! :))
Mi az a Bitmap Map? A Bitmap Map egy olyan kp, mely az anyag brmely Map csatornjra
betlthet,s minden csatornn mshogy befolysolja az anyag tulajdonsgait.
Ambient Color: Az anyag rnykos rsznek mintzata. Csak akkor tudod bekapcsolni, ha kinyitod a kis lakatot.
Diffuse Color: A megvilgtott rsz mintzata.
Specular Color: A trgy csillog rsznek mintzata.
Specular Level: A trgy csillog rsznek elhelyezkedse, illetve erssgnek vltozsa a
kp szneininek alakulsa szerint.
Glossiness: Az anyag mzassgra van hatssal. Kermia szer anyagoknl ajnlott.
Self-Illumination: nfnyt adhatunk vele a felletnknek. Szne nem szmt, csak intenztsa.
Opacity: Az tltszsgot hatrozza meg! rdemes itt fekete-fehr kpet hasznlni!
A fekete rsznl lesz tltsz az anyag. A sznei nem meghatrozak, csak azok intenzitsa.
Filter Color: Csak akkor van rtelme, ha az anyag tltsz.( Opacity Map is van! )
Ilyenkor az thalad fnyt sznezi meg.
Bump: Ltszlagos felleti rdessget hozhatunk itt ltre. Csak intenzitsa szmt.
Reflection:Bellthatjuk a trgy felletn ltrejv tkrzdst.
Nem kell neki mapping koordinta.
Refraction: Fnytrst szimull mintzat. Olyan, mintha az objectum megtrn a fnyt.
Szintn nem ignyel mapping k.-t.
Displacement: Hasonl a Bump-hoz, de nem ltszlagos rdessget hoz ltre, hanem
valban elmozdtja a test vertexeit.