Ebben a tutorialban szeretném bemutatni, hogy milyen lehetőségek állnak rendelkezésre a 3D Studio MAX-ban egy objectum texturával (mintázattal ) történő beborítására, illetve milyen trükköket ismerek a Bitmap ( kép )pontos elkészítésére, valamint objectumon történő pontos elhelyezésére!
A program tulajdonképpen háromféle lehetőséget kínál a mintázatok elkészítésére: vagy matematikai algoritmusok által leírt mintázatot használunk pl.: Noise, Gradient, Checker, Dent stb..., vagy meglévő, esetleg saját megunk által készített képet.
Harmadik lehetőségként pedig e kettő keverékéből allítjuk elő a kívánt texturázatot.
Jelen esetben csak a Bitmap Map-ot szeretném ismertetni. A többivel most nem foglakoznék.
Ez is bőven elég lesz! :))
Mi az a Bitmap Map? A Bitmap Map egy olyan kép, mely az anyag bármely Map csatornájára
betölthető,és minden csatornán máshogy befolyásolja az anyag tulajdonságait.
Ambient Color: Az anyag árnyékos részének mintázata. Csak akkor tudod bekapcsolni, ha kinyitod a kis lakatot.
Diffuse Color: A megvilágított rész mintázata.
Specular Color: A tárgy csillogó részének mintázata.
Specular Level: A tárgy csillogó részének elhelyezkedése, illetve erősségének változása a
kép színeininek alakulása szerint.
Glossiness: Az anyag mázasságára van hatással. Kerámia szerű anyagoknál ajánlott.
Self-Illumination: Önfényt adhatunk vele a felületünknek. Színe nem számít, csak intenzítása.
Opacity: Az átlátszóságot határozza meg! Érdemes itt fekete-fehér képet használni!
A fekete résznél lesz átlátszó az anyag. A színei nem meghatározóak, csak azok intenzitása.
Filter Color: Csak akkor van értelme, ha az anyag átlátszó.( Opacity Map is van! )
Ilyenkor az áthaladó fényt színezi meg.
Bump: Látszólagos felületi érdességet hozhatunk itt létre. Csak intenzitása számít.
Reflection:Beállíthatjuk a tárgy felületén létrejövő tükröződést.
Nem kell neki mapping koordináta.
Refraction: Fénytörést szimuláló mintázat. Olyan, mintha az objectum megtörné a fényt.
Szintén nem igényel mapping k.-t.
Displacement: Hasonló a Bump-hoz, de nem látszólagos érdességet hoz létre, hanem
valóban elmozdítja a test vertexeit.