Tűz motion blur-ral
2006.08.26. 14:34
Gyorsan mozgó tüzes csóvák létrehozása űrjelenetekhez, ennek gyors és létványos eredményű megoldását mutatja be 3ds max felhasználók részére K. Gábor.
Gyújtsuk fel!
Mindez a MAX beépített particle system-eivel fog megtörténni! Ezt a módszert használva bármit felgyújthatsz: akár animált emberi testet, akár fákat meg hasonló érdekes dolgokat. Követi az objektum mozgását és az eredmény alakítható. A szükséges cucc: egy 3D Studio MAX R2, és egy kis türelem, ha nem a NASA gépein dolgozol :-). Azért annyira nem vészes, de készülj fel erre is. Semmilyen Combustion, environment tűz nem kerül felhasználásra, kizárólag az egyik legsokoldalúbb Particle System használatához folyamodunk: PArray.
1. lépés: a jelenet előkészítése |
Ezen a ponton el kell döntened, hogy mit akarsz kigyújtani. A példában egy gömböt fogok alkalmazni erre, de tulajdonképpen bármilyen dolog fölgyújtható. Először is készíts egy GeoSphere-t. A sugár (Radius) legyen 15. Készíts egy PArray particle system-et. A beállításainál a Pick Object gombra való klikk után válaszd ki a gömböt. |
2. lépés: a PArray paraméterei
- Particle Generation: Use Rate, 80.
Motion: Speed=0.
- Particle Timing: ez a jelenet hosszától és az igényeidtől függ.
Emit Stop: legyen akkora, amilyen hosszú a jelenet (most 100). Life=20
- Particle Size
Size=4 Grow for=20 Fade for=50 |
|
A Particle Type alatt állíts be egy Cube-ot, de érdemes megnézni Facing-el is. |
3. lépés: Particle típus
Adj a jelenethez egy Wind space warp-ot úgy, hogy alulról fölfelé készísd el a gömbhöz képest (a Create/Space Warps/Particles & Dynamics-nál van). Ezek után kösd a Wind-et a PArray-hoz a ikonnal. A Wind paraméterei legyenek a következők:
- Strength: 0,5
- Turbulence: 2,2
- Frequency: 1,3
- Scale: 3.
|
|
Most bökj jobb gombbal a PArray-ra. ahol válaszd ki a Properties-t. A Motion Blur legyen 6 és Image, de az Object G-Channel-en is változtatni kell, mégpedig 1-re. |
|
4. lépés: az anyag
Hozd be az anyagszetrkesztőt, majd az alábbi dolgok legyenek beállítva, mint a képen. A Diffuse mapjének adj egy Gradient-et. Az Extended Parameters alatt állítsd be a Falloff-ot Out-ra, értéke legyen 100.
Most jönnek a Gradient beállításai. Color#1: 208, 79, 16. Color#2: 237, 142, 30. Color#3: 61, 123, 182. A Color 2 Position legyen 0,08. |
5. lépés: Video Post
Add Scene Event (), itt válaszd a Perspctive-t (érdemes később egy kamerát is beiktatni a jelenetbe). Adj a jelenethez egy Lens Effect Glow-t. Menj a Preferences fülre, ahol az ábra alapján változtass meg egy-két dolgot.
Ennyi lenne az alap. Remélem segít kellemes tüzeket csiholni. A gömbre tettem anyagot, hogy minél jobban nézzen ki, éppen a Stone Agregate-re esett a választásom. Egy képkocka így néz ki:
Forrásfile: fire.zip (10 KB)
Animáció: armaged.avi (210 KB)
K. Gábor kgsolo2@freemail.hu 3d.sns.hu |
|