Tz motion blur-ral
2006.08.26. 14:34
Gyorsan mozg tzes csvk ltrehozsa rjelenetekhez, ennek gyors s ltvnyos eredmny megoldst mutatja be 3ds max felhasznlk rszre K. Gbor.
Gyjtsuk fel!
Mindez a MAX beptett particle system-eivel fog megtrtnni! Ezt a mdszert hasznlva brmit felgyjthatsz: akr animlt emberi testet, akr fkat meg hasonl rdekes dolgokat. Kveti az objektum mozgst s az eredmny alakthat. A szksges cucc: egy 3D Studio MAX R2, s egy kis trelem, ha nem a NASA gpein dolgozol :-). Azrt annyira nem vszes, de kszlj fel erre is. Semmilyen Combustion, environment tz nem kerl felhasznlsra, kizrlag az egyik legsokoldalbb Particle System hasznlathoz folyamodunk: PArray.
1. lps: a jelenet elksztse |
Ezen a ponton el kell dntened, hogy mit akarsz kigyjtani. A pldban egy gmbt fogok alkalmazni erre, de tulajdonkppen brmilyen dolog flgyjthat. Elszr is kszts egy GeoSphere-t. A sugr (Radius) legyen 15. Kszts egy PArray particle system-et. A belltsainl a Pick Object gombra val klikk utn vlaszd ki a gmbt. |
2. lps: a PArray paramterei
- Particle Generation: Use Rate, 80.
Motion: Speed=0.
- Particle Timing: ez a jelenet hossztl s az ignyeidtl fgg.
Emit Stop: legyen akkora, amilyen hossz a jelenet (most 100). Life=20
- Particle Size
Size=4 Grow for=20 Fade for=50 |
|
A Particle Type alatt llts be egy Cube-ot, de rdemes megnzni Facing-el is. |
3. lps: Particle tpus
Adj a jelenethez egy Wind space warp-ot gy, hogy alulrl flfel kszsd el a gmbhz kpest (a Create/Space Warps/Particles & Dynamics-nl van). Ezek utn ksd a Wind-et a PArray-hoz a ikonnal. A Wind paramterei legyenek a kvetkezk:
- Strength: 0,5
- Turbulence: 2,2
- Frequency: 1,3
- Scale: 3.
|
|
Most bkj jobb gombbal a PArray-ra. ahol vlaszd ki a Properties-t. A Motion Blur legyen 6 s Image, de az Object G-Channel-en is vltoztatni kell, mgpedig 1-re.  |
|
4. lps: az anyag
Hozd be az anyagszetrkesztt, majd az albbi dolgok legyenek belltva, mint a kpen. A Diffuse mapjnek adj egy Gradient-et. Az Extended Parameters alatt lltsd be a Falloff-ot Out-ra, rtke legyen 100.
Most jnnek a Gradient belltsai. Color#1: 208, 79, 16. Color#2: 237, 142, 30. Color#3: 61, 123, 182. A Color 2 Position legyen 0,08. |
5. lps: Video Post
Add Scene Event ( ), itt vlaszd a Perspctive-t (rdemes ksbb egy kamert is beiktatni a jelenetbe). Adj a jelenethez egy Lens Effect Glow-t. Menj a Preferences flre, ahol az bra alapjn vltoztass meg egy-kt dolgot.
Ennyi lenne az alap. Remlem segt kellemes tzeket csiholni. A gmbre tettem anyagot, hogy minl jobban nzzen ki, ppen a Stone Agregate-re esett a vlasztsom. Egy kpkocka gy nz ki:

Forrsfile: fire.zip (10 KB)
Animci: armaged.avi (210 KB)
K. Gbor kgsolo2@freemail.hu 3d.sns.hu |
|