Autodesk and Alias
Autodesk and Alias
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Men
 
3D Studio Max
 
Maya
 
Photoshop
 
Tutorilok
Tutorilok : Az veg

Az veg

  2006.08.26. 14:33

Minden 3D-s szoftverben az egyik legrdekesebb dolog az veg anyag ksztse. Most konkrtan 3D Studio MAX-ban fogunk ilyen anyagot kszteni. Elgg szmtsignyes lesz, gyhogy kszlj fel a hossz vrakozsi idkre a prbarendereknl. Egy ve...

Szerz: K. Gbor

Az veg

 Minden 3D-s szoftverben az egyik legrdekesebb dolog az veg anyag ksztse. Most konkrtan 3D Studio MAX-ban fogunk ilyen anyagot kszteni. Elgg szmtsignyes lesz, gyhogy kszlj fel a hossz vrakozsi idkre a prbarendereknl. Egy vegnl nemcsak az anyag fontos, hanem az objektum geometrija s a megvilgts is. Az objektumnak kell vastagsg is, msklnben az veg nem fog termszetesnek tnni. Nem lesz kls plugin-re szksg, csak a MAX beptett Raytrace anyagra.

A krnyezet

Elszr is kszteni kell valamilyen trgyat, amire r lehet adni ezt az veg anyagot. Tovbb kell valami talaj s httr is, amit tkrzni s "trni" fog az vegnk, s pr darab fnyforrs, ami szp csillansokat eredmnyez trgyunk felsznn. Kezdjk az alapobjektummal. Az egyszersg kedvrt legyen egy fles (kevertes :-)) pohr. Rajzold meg a keresztmetszetet valahogy gy:

Ha ksz van, akkor bkj r a Modify/Lathe gombra. Ez szpen krbecsavarja a metszetet a megadott tengely mentn. Ha esetleg nem egy pohr alakot kapnl, akkor prblkozz az albbiak nyomogatsval:

Ezekkel a krbeforgats helyt hatrozhatjuk meg a metszeten (minimumnl, kzepn, vagy pedig a metszet "legkilgbb" rsznl).

Elvileg a Center-nek kellene a megfelel eredmnyt adnia, ami itt lent lthat. Ha tl szgletes a szle, a Segments rtkt nvelheted, de csak mdjval, mert ha tl nagy, jelentsen lassthatja a szerkesztst s a renderelst.

Ha nagyjbl ilyen az alak, kvetkezik a pohr fle. Ezt a Loft segtsgvel fogjuk vghezvinni. Ennek rdekben rajzold meg a fl vonalt s keresztmetszett.

Jelld ki a vonalat, majd a Create/Loft Object/Loft gombot nyomd meg. Ezutn bkj a Get Shape-re. Ltszlag nem trtnik semmi, de a kr szpen vgigfut a vonalon. Ha ltni is akarsz valamit minden nzetben, akkor a Skin Parameters alatt pipld ki a Skin-t. Na, az objektumunk ksz van, mr csak a krnyezett kell belltani. Ehhez kszts egy Box-ot a bgre al, majd a bgre mg nhny tetszleges objektumot (csakhogy teszteljk a tkrzdseket). A Box-ra adj mondjuk sakkmints anyagot.

A fnyek s a kamera

A fnyek nagyon fontosak a jelenetben. Szksg lesz egy ersebb s egy-kt gyengbb Spot Light-ra, ezeken kvl nhny Omni Light-ra. Az Omni Light-(ok)nl az Affect Diffuse-t kapcsold ki, az Affect Specular maradjon, hogy szp fnyfoltok legyenek a pohron. A Tools/Place Highlight menpont alatt az Omni-k elhelyezshez nagy segtsget kapunk: oda kell bkni, ahol a csillanst ltni akarod, s ennek megfelelen helyezi el a program a fnyt. Az n belltsaim:

Az anyag

Menj a Material Editor-ba. Ott lltsd be azokat az rtkeket, ami az brn lthat. A Metal shading a legelnysebb most, a 2-Sided legyen bekapcsolva, gy sokkal termszetesebb az veg. A Diffuse Color-nak sttnek kell lenni, a teljesen fekete (0,0,0 RGB) teljesen tltsz veget eredmnyez. Fontos, hogy az Opacity maradjon 100%.
    Az veganyag legfontosabb rsze a Refraction Map. Erre a MAX 2 eredeti Raytrace map-jt kell adni. A renderelsi id szempontjbl nagyon fontos a Maximum Depth (ez a Raytrace map Global Parameters gombjnl van). Minl magasabb ez az rtk, annl tbb idbe kerl a szmols, de tlsgosan nem rdemes levenni, mert ersen cskken a kpminsg.
    A Raytrace map hatst az anyagban itt llthatod, ez hatrozza meg, hogy mennyire legyen tltsz az anyag (60-95% krl j):

Mg egy fontos bellts a RayTrace IOR (ez a fnytrs indexe, ez az rtk hatrozza meg, hogy mennyi fny trjn meg, mikor keresztl megy az vegen). ltalban 1.6 s 2 kztt szokott lenni ez az rtk .

A tesztrenderelseket az Anti-alias kikapcsolsval vgezd, akkor gyorsabb (Rendering Preferences). Amikor gy csinlod a renderelst, szreveheted, hogy egyes pixelek egyms mellett igen lesen elklnlnek egymstl a szleken. Mindez az Anti-alias kikapcsolsa miatt van, amit termszetesen a vgs renderelskor jobb, ha bekapcsolsz. Ha az veg felsznn akarsz szpteni, az anyagbelltsoknl kapcsold be a SuperSample-t (persze a render id nvekszik, deht az veg mr csak ilyen).

Vgl nhny sz az vegrl

Az veg nagyon megtri a fnyt, de ugyanakkor tkrz is. Ezrt bellthatsz a Reflection Map-hez is egy Raytrace-t (gy iszonyatosan megn a renderelsi id), vagy egy Reflect/Refract-ot.

Nos, ezek voltak az veganyag (egyik lehetsges) alapelvei. Termszetesen rdemes minl tbbfle paramtervltoztatssal ksrletezgetni. Kellemes vegezst!

Egy kicsit mdostott vltozat:

Forrsfile:
pohar.zip (11 KB)

K. Gbor
kgsolo2@freemail.hu
3d.sns.hu

 
Naptr
2025. Februr
HKSCPSV
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
01
02
<<   >>
 
Id
 
Chat
Nv:

zenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Ltogatotsg
Induls: 2006-08-26
 
Szavazz!!!
Az oldal
Milyen lett az oldal?

Kirly
J
Kzepes
Elmegy
Szar
Tbbet ilyet ne
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 

Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU