3ds max Video Post
Nagy Péter 2006.08.26. 14:26
A Video Post működésének elve, hogy az időtengelyen kijelölt tartományban a kiválasztott kamera vagy nézet ablak képét lerendereli, majd ezt a képinformációt továbbadja esetleges további utómunkálatokra, majd megadott formátumban elmenti.
Szerző: Nagy Péter
Következőkben a 3ds max Video Post-jának rövid ismertetésébe fogunk. A lecke célja, hogy bemutassa mire is való és hogyan is működik a 3ds max ezen al-alkalmazása. A leckének nem célja az egyes effektek hatásának és használatának bemutatása valamint az sem, hogy végeredményként egy kész díjnyertes video klipet kapjunk.
A 3ds max 3d-s animációs és modellező eszköz, mint a neve is mutatja animáció készítésére készült. A modellező eszközök mellett így lehetőséget kínál a modellek helyzetének, a paraméterek értékeinek időben változtathatóságára. Az így létrejött animációt a render menü render parancsával szoktuk kiszámíttatni a kiválasztott nézetből. Azonban nagyobb animáció készítése során viszonylag kicsi az esély rá, hogy a teljes animációt egyetlen (fix vagy animált) nézetből kívánjuk összerakni. Ezért a programba épített vágó és utómunka eszközzel, a Video Post-tal, lehetőségünk van rá, hogy a kimenetet több kamera együttes használatából létrejött képekből állítsuk össze.
A Video Post működésének elve, hogy az időtengelyen kijelölt tartományban a kiválasztott kamera vagy nézet ablak képét lerendereli, majd ezt a képinformációt továbbadja esetleges további utómunkálatokra, majd megadott formátumban elmenti.
Első fontos dolog megjegyezni, hogy a Video Post kimenete NEM AZONOS A RENDER KIMENETTEL! A Render gombbal történt renderelés az ott megadott beállításokkal történik, ellenben a Video Postnak saját képszámítása van, így a két kimenet egymástól független, egyszerre nem leképezhető. Természetesen ez a beállítási lehetőség csak a képméretekre vonatkozik, a renderelési egyéb beállításokat (AA, render motor...) továbbra is a render pontban kell megtennünk.
A Video Post felépítése réteges (itt az egyes rétegeket eseményeknek, event-eknek hívják). Ez azt jelenti, hogy az egyes nézetek, kamera képek egymás fölött, rétegesen helyezkednek el, ugyanakkor a képükhöz adódó esetleges effektusok vagy rétegben őket követik, vagy hierarchikusan egy új ágat (ezáltal egy esetleges új kimeneti utat) nyitnak. Hogy pontosan ez mit is jelent nézzük meg egy példán:
A fájlt betöltve láthatjuk, hogy a helyszínen 2 animált kamera van, ezekkel fogunk most dolgozni. Először is nézzük meg hogyan kell a Video Post kimenetet felépíteni, hogy helyes működést kapjunk. (Rendszerint ezzel szokott a legtöbb probléma lenni.)
| |
Szerző: Nagy Péter
world3d.hu
|