3ds max Video Post
Nagy Pter 2006.08.26. 14:26
A Video Post mkdsnek elve, hogy az idtengelyen kijellt tartomnyban a kivlasztott kamera vagy nzet ablak kpt lerendereli, majd ezt a kpinformcit tovbbadja esetleges tovbbi utmunklatokra, majd megadott formtumban elmenti.
       
Szerz: Nagy Pter
Kvetkezkben a 3ds max Video Post-jnak rvid ismertetsbe fogunk. A lecke clja, hogy bemutassa mire is val s hogyan is mkdik a 3ds max ezen al-alkalmazsa. A lecknek nem clja az egyes effektek hatsnak s hasznlatnak bemutatsa valamint az sem, hogy vgeredmnyknt egy ksz djnyertes video klipet kapjunk.
A 3ds max 3d-s animcis s modellez eszkz, mint a neve is mutatja animci ksztsre kszlt. A modellez eszkzk mellett gy lehetsget knl a modellek helyzetnek, a paramterek rtkeinek idben vltoztathatsgra. Az gy ltrejtt animcit a render men render parancsval szoktuk kiszmttatni a kivlasztott nzetbl. Azonban nagyobb animci ksztse sorn viszonylag kicsi az esly r, hogy a teljes animcit egyetlen (fix vagy animlt) nzetbl kvnjuk sszerakni. Ezrt a programba ptett vg s utmunka eszkzzel, a Video Post-tal, lehetsgnk van r, hogy a kimenetet tbb kamera egyttes hasznlatbl ltrejtt kpekbl lltsuk ssze.
A Video Post mkdsnek elve, hogy az idtengelyen kijellt tartomnyban a kivlasztott kamera vagy nzet ablak kpt lerendereli, majd ezt a kpinformcit tovbbadja esetleges tovbbi utmunklatokra, majd megadott formtumban elmenti.
Els fontos dolog megjegyezni, hogy a Video Post kimenete NEM AZONOS A RENDER KIMENETTEL! A Render gombbal trtnt renderels az ott megadott belltsokkal trtnik, ellenben a Video Postnak sajt kpszmtsa van, gy a kt kimenet egymstl fggetlen, egyszerre nem lekpezhet. Termszetesen ez a belltsi lehetsg csak a kpmretekre vonatkozik, a renderelsi egyb belltsokat (AA, render motor...) tovbbra is a render pontban kell megtennnk.
A Video Post felptse rteges (itt az egyes rtegeket esemnyeknek, event-eknek hvjk). Ez azt jelenti, hogy az egyes nzetek, kamera kpek egyms fltt, rtegesen helyezkednek el, ugyanakkor a kpkhz add esetleges effektusok vagy rtegben ket kvetik, vagy hierarchikusan egy j gat (ezltal egy esetleges j kimeneti utat) nyitnak. Hogy pontosan ez mit is jelent nzzk meg egy pldn:
A fjlt betltve lthatjuk, hogy a helysznen 2 animlt kamera van, ezekkel fogunk most dolgozni. Elszr is nzzk meg hogyan kell a Video Post kimenetet felpteni, hogy helyes mkdst kapjunk. (Rendszerint ezzel szokott a legtbb problma lenni.)
| |
       
Szerz: Nagy Pter
world3d.hu
|