Animálás hang-adatokkal - Audio Float
A hangra vezérlés már nagyon régóta megtalálható a 3D Studio-ban és nem kell hozzá külsõ plugin sem.
A következõkben, az ebben az animációban látható hangszóró mozgásának elkészítését fogom leírni lépésrõl lépésre.
Az animálódó testnek editable poly-nak lennie, tehát ha egy sphere-t hoztunk létre, hogy azon gyakoroljuk a leírtakat, akkor azt alakítsuk át.
(Ha esetleg valaki az általam készített hangszórón akar gyakorolni, akkor azt innen letöltheti - 3d Studio Max 6-ban készült)
A kész a test, az magában a nulla állapot, ami jelen esetben az, amikor a hangszóró nem mozog (nincs hang).
Ezért létre kell hozni azt az állapotot, amikor a membrán a legnagyobb "ütést" kapja. Másoljuk le a kezdeti testet (mindenképpen csak másolat jó, mert csak azt eszi meg a módosító, amit majd használni fogunk) és alakítsuk át úgy soft selection segítségével, hogy a dóm és a membrán "teljes hangerõn" legyen.
Ha megvan a két test, tegyünk egy Morpher módosítót az elsõ testünkre (továbbiakban lent) és a Pick Object from Scene segítségével
adjuk hozzá a másik testet, ami nálam a fent nevet kapta. Ha most a fent értékét elkezdjük növelni,
akkor láthatjuk, hogy 100-nál teljesen felveszi a lent testünk a fent alakzatát. (Ezzel a módszerrel készítik
el például az arcmozgásokat, illetve amikor "beszéltetik" karaktereket).
A következõ lépés, hogy ennek az értékét ne mi kezeljük, hanem egy általunk megadott hangfájl hanghulláma adja ki a 0 és 100 közötti értékeket.
Indítsuk el Curve Editor-t (Graph Editor/Track View - Curve Editor).
A Modifier Object/Morpher-en belül látnunk kell a fent nevû testet.
Ezen nyomjunk egy jobb klikk-et, ott Assign Controller és válasszuk ki az AudioFloat vezérlõt. A következõket kell itt beállítani:
-Choose Sound-nal adjuk hozzá az általunk kiválasztott hangfájlt (wav-ot fogad el)
-Ha a Threshold értéke 1 volt akkor azt állítsuk 0-ra, különben nem fog történni semmi
-A Max értéket úgy állítsuk be, hogy a Track View-ban látható hanghullám leghangosabb hangja érje el a 100%-ot, hogy a Morpher ilyen esetben teljesen átvegye a fent helyzetét (gyakorlatilag kiüsse a membránt).
Ha hallani is akarjuk a hangot akkor a Track View listában található Sound alá is töltsük be a hangfájlunkat. Ha valami nem egyértelmû, akkor a kérdéseket a fórumba tegyétek fel.
fanyuvo