Animls hang-adatokkal - Audio Float
A hangra vezrls mr nagyon rgta megtallhat a 3D Studio-ban s nem kell hozz klsõ plugin sem.
A kvetkezõkben, az ebben az animciban lthat hangszr mozgsnak elksztst fogom lerni lpsrõl lpsre.

Az animld testnek editable poly-nak lennie, teht ha egy sphere-t hoztunk ltre, hogy azon gyakoroljuk a lertakat, akkor azt alaktsuk t.
(Ha esetleg valaki az ltalam ksztett hangszrn akar gyakorolni, akkor azt innen letltheti - 3d Studio Max 6-ban kszlt)
A ksz a test, az magban a nulla llapot, ami jelen esetben az, amikor a hangszr nem mozog (nincs hang).
Ezrt ltre kell hozni azt az llapotot, amikor a membrn a legnagyobb "tst" kapja. Msoljuk le a kezdeti testet (mindenkppen csak msolat j, mert csak azt eszi meg a mdost, amit majd hasznlni fogunk) s alaktsuk t gy soft selection segtsgvel, hogy a dm s a membrn "teljes hangerõn" legyen.

Ha megvan a kt test, tegynk egy Morpher mdostt az elsõ testnkre (tovbbiakban lent) s a Pick Object from Scene segtsgvel
adjuk hozz a msik testet, ami nlam a fent nevet kapta. Ha most a fent rtkt elkezdjk nvelni,
akkor lthatjuk, hogy 100-nl teljesen felveszi a lent testnk a fent alakzatt. (Ezzel a mdszerrel ksztik
el pldul az arcmozgsokat, illetve amikor "beszltetik" karaktereket).
A kvetkezõ lps, hogy ennek az rtkt ne mi kezeljk, hanem egy ltalunk megadott hangfjl hanghullma adja ki a 0 s 100 kztti rtkeket.
Indtsuk el Curve Editor-t (Graph Editor/Track View - Curve Editor).
A Modifier Object/Morpher-en bell ltnunk kell a fent nevû testet.

Ezen nyomjunk egy jobb klikk-et, ott Assign Controller s vlasszuk ki az AudioFloat vezrlõt. A kvetkezõket kell itt belltani:
-Choose Sound-nal adjuk hozz az ltalunk kivlasztott hangfjlt (wav-ot fogad el)
-Ha a Threshold rtke 1 volt akkor azt lltsuk 0-ra, klnben nem fog trtnni semmi
-A Max rtket gy lltsuk be, hogy a Track View-ban lthat hanghullm leghangosabb hangja rje el a 100%-ot, hogy a Morpher ilyen esetben teljesen tvegye a fent helyzett (gyakorlatilag kisse a membrnt).

Ha hallani is akarjuk a hangot akkor a Track View listban tallhat Sound al is tltsk be a hangfjlunkat. Ha valami nem egyrtelmû, akkor a krdseket a frumba tegytek fel.

fanyuvo