Glow effektus ksztse
Iguana 2006.08.26. 14:08
Fnyburok (glow) effektus ltrehozsa renderels kzben ID-k aklamazsval.
dv mindenkinek!
Tbben megkerestetek mr Glow FX-es problmkkal, ezrt idejt reztem rni egy rvid kis tutort. Gyorsan fussunk is vgig rajta.
Csinljunk egy Teapot objektumot s konvertljuk Editable Poly-v.
Most a modify panelon lpjnk polygon alobjektum szintre s jelljk ki az sszes poly-t CTRL+A gombokkal.
Most jn egy nagyon fontos lps. Anyagazonostt lltunk be a poligonoknak. Ez azt jelenti, hogy a kivlasztott poly-kat egy ID szmmal ltjuk el. Ez azrt fontos, hogy ksbb megmondhassuk a ragyogs effektnknek, hogy csak az 1-es, vagy csak a 2-es ID-j polykon jelentkezzen. Pldul a monitor kpernyjn.
A panelon lent (n szthztam a jobb ttekinthetsg miatt) lltsunk minden poly-t ID 1-re a jelzett helyen.
Most a lasso kijellssel vlasszuk ki az edny orrmnyt. Ezeket a polykat most 2-esnek jelljk meg.
![](http://www.world3d.hu/leckek/max/glow/3.JPG)
Ezzel elrtk, hogy egy testen tbb, egymstl kln ll effekt is kszlhessen.
Most nyissuk meg a Material Editort s az els anyagot vltoztassuk Standard (alap) anyagrl Multi/Sub-Objectre (tbbrszes).
Az al-anyagok szma 10. Ennyi nem kell, mert csak 2 poligon azonostnk van. Az anyagok pedig a poligonok azonosti alapjn kerlnek a megfelel helyre. lltsuk ezrt 2-re.
A kt al-anyagot sznezzk be a kpen jellt helyen, majd ha megvan, hzzuk az anyagunkat az ednyre. Rgtn lthatjuk is, hogy a sznek a megfelel ID-vel jellt poligonokon jelennek meg.
![](http://www.world3d.hu/leckek/max/glow/6.JPG)
Most egy jabb ID-t lltunk be, azonban nem az objektumra, hanem az anyagunkra. Teht nem a poligonok azonostja dnti el, hol, milyen FX lesz, hanem az anyagunk azonostja. Kicsit bonyolultnak tnhet, de 1x-2x vgignyomjtok magatoktl ezt a tutort s bele fogtok jnni. Az 1. anyagunkat n pirosnak neveztem el. Belemegynk a PIROS anyagba s a kpen jellt helyen belltjuk 1-esnek az material fx azonostjt.
Ez teht az a szm, amit a ragyogs fx keresni fog. Ez alapjn dnti el, hogy hol kell megjelennie. A jobb oldalon tallhat kis felfel vel nyilacskval msszunk ki ebbl az anyagbl s a zld anyagba is menjnk bele. Azt viszont 2-esre lltsuk. Ha megvan, zrjuk be a Material Editort s lpjnk bele a Rendering men, effects pontjba.
A megjelen panelon vgjuk nyakon a jelenetnket egy Lens Effect-tel
A 10. kpen jelzett helyen pakoljunk be kt glow-t. A felst kivlasztva menjnk lejjebb s az options fln kapcsoljuk be a Material ID-t 1-re. A msik glow-val ugyangy tegynk csak 2-esre lltsuk.
![](http://www.world3d.hu/leckek/max/glow/9.JPG)
Most a Parameters fln lltsuk a jellt rtkeket a kpen lthatra, mind a kt glow esetben.
A size gondolom egyrtelm, a Use source color viszont egy kis magyarzatra szorul. Ezt maximlisra(100) hzva ugyanis elrjk, hogy a glow fx-ek olyan sznek legyenek, mint az a textra, amire rraktuk. Teht ha egy pirosra raktuk a glowt, akkor piros ragyogst rnk el, ha kkre raktuk, kket. Ha tbb szn textrra rakjuk, akkor a szneknek megfelelen mosdnak ssze a ragyogsok.
Na akkor most tessk renderelni s gyakorolgatni!
J munkt mindenkinek!
Iguana
Forrs:world3d.hu !!!!!!!!!4
|