Kd ksztse
Iguana 2006.08.26. 14:04
A krnyezeti, n. environmentlis hatsok egyik legismertebb kpviselje a kd. Tbb lehetsgnk is van kd ellltshoz. Mi most a 2 legegyszerbb s legknnyebben hasznlhatt vesszk t.
A krnyezeti, n. environmentlis hatsok egyik legismertebb kpviselje a kd. Tbb lehetsgnk is van kd ellltshoz. Mi most a 2 legegyszerbb s legknnyebben hasznlhatt vesszk t.
Indtsuk el a max-ot s csinljunk egy 200mx200m-es plain-t 50x50 szegmenssel. Tegynk r egy noise mdostt a kpen lthat paramterekkel.
Most ki-ki kedve szerint tegyen r valami havas talaj textrt. Ha megvan, tesznk egy-kt ft a scene-be, hogy jobban rzkelhet legyen a kd hatsa. Ezt a 2. kpen jelzett helyen tehetjk meg.

A fkon mr van anyag, csak textrkat kell bele rakni. Ezt gy tehetjk meg, hogy megnyitjuk a material editort s az egyik anyagot kivlasztva rbknk a neve mellett tallhat kis Pick Material... ikonra, majd a lelopni kvnt objektumon kattintunk vele.
Helyezzk el a fkat, majd tegynk be egy kamert a scene-be. Ezt nagyon egyszeren gy tehetjk meg, hogy perspective nzetben belltjuk a kvnt nzpontot, ahonnan renderelni akarunk s nyomunk egy CTRL+C-t. Ezzel a perspective pontban elkszl egy kamera s gy nem kell ide-oda helyeznnk.
Ha ksz, keressk ki a 3. kpen jelzett helyen a kamera effekt-tvolsgokra vonatkoz rtkeit s lltsuk a kpen jelltekre. Ezekkel az rtkekkel szablyozzuk, hogy a kd milyen tvolsgbl legyen 0%-os intenzits (near) s mikorra rje el a maximlis intenzitst (far), amely mgtt mr mindent eltakar. Teht a kzelben alig rezzk majd, tvolodva viszont egyre inkbb eltakarja majd a finkat.

Most csinljunk egy minimlis fnyt. n kt free directional-t hasznltam a kvetkez rtkekkel:
Ffny HSV sznrtkei: 137,10,224 Multiplier: 1.5 Ennek adtam egy kis rnykvetst is, minimlis kk sznnel. Derts HSV sznrtkei: 138,47,200 Multiplier: 0.75
Mindkett fny 200m-es fnycsvval lett elltva (Directional params. ---> Hotspot/Falloff: 200/210) Az ersebbet a kamertl jobbra, fent helyeztem el, mg a gyengbb, n. dertst a kamerval szemkzt, kiss balra fent avn. Alacsony szgek alatt vilgtsanak lefel.

Ha ez is ksz, jhet a kd.
Nyissuk meg a Rendering men Environment rszt s lltsuk a background sznt fehrre. Ezutn adjunk a scene-nek 2 Fog-ot. Mindkett belltsa megtekinthet az 5. kpen.
Mindkt kd HSV sznrtke: 0,0,203. Ami igazn fontos, az a standard s a layered kztti klnbsg. A standard a htkznapi, mindent bebort kd, mg a layered a fld felett ltalunk meghatrozott magassgban lebeg rtegkd. Ezutbbi tetejt el is moshatjuk a Falloff-fal, hogy ne hrtelen szakadjon meg felfel/lefel halads kzben.
Ha ezzel kszen vagyunk, rendereljnk egyet.
|