Füst készítése
Iguana 2006.08.26. 14:00
Füst effektus készítése 2D elemeket mozgató részecske-rendszer segítségével. A füstöt, mint 2D textúrát fogjuk megvalósítani.
A következő leckében megnézzük, hogy lehet füstöt készíteni az alap max-os részecske-rendszerekkel. A technika a következő: Csinálunk olyan részecskéket, melyek nem pontokból, hanem 2d-s négyzetekből állnak, melyek folyamatosan a kameránk felé néznek. Ezekre a négyzetekre aztán füstgomolyagokat rajzolunk textúraként és füst alakú átlátszóságot adunk nekik. Egyszerű, mint a pofon.
Nyissunk új scene-t. Középre helyezzünk le egy SuperSpray-t, melyet a create panel, geometry fülén a particle systems szekciójában találunk.
A beállításkora nem térnék ki külön, ki-ki próbálgassa ki, mi, mire jó. A képen látható adatokat írjuk be, majd nyissuk meg a material editort.
Az első anyagunkat húzzuk rá a füstünkre és kapcsoljuk be a képe alatti face map opciót. Ezzel elérjük, hogy a textúránk minden egyes polygonra egyenként rákerüljön. A diffuse csatornára tegyünk egy smoke proc. textúrát. Beállítások a képen. Ha megvan, rendereljünk!
Látható, hogy élei vannak a füstnek. Ezt fogjuk eltüntetni úgy, hogy a széleit átlátszóvá tesszük.
Most az opacity (átlátszóság) csatornára tegyünk rá egy gradient ramp-et. Ez egy olyan procedúrális map, melyet rendkívül jól lehet használni átlátszóságok szabályozására.
A gradient ramp színszelektoráról azt kell tudni, hogy ahol fehér lesz, az látszik, ahol fekete szín lesz, azon a részen átlátszó lesz az anyagunk. Csinálnunk kell tehát egy olyan átlátszóságot, amelynek a közepe látszik, kifelé haladva pedig eltűnik. Így mire a lapok középpontjából a széleihez érünk, már teljesen átlátszóak lesznek, ergó nem látszanak majd az élek.
A kis markereket a bal egérgombbal tudjuk lerakni a színtartományba. Színük szabályozza az átlátszóság mértékét (dupla kattintással változtatható). Azt pedig, hogy körkörösen terjedjen a színtartomány a lapokon, a radial beállítással érjük el. Hogy a pamacsunk ne legyen túl szabályos kör alakú folt, ráteszünk még egy kis noise-ot is.
Lehet ismét renderelni.
Igazából ennyi volna.
Aki lángoló füstcsóvát szeretne, az tegyen egy fényt a spray mellé egy kis távolságra. Húzza fel a fényerejét és szabályozza le a hatótávolságát. Így a megvilágított füstünk lángcsóvának tűnik majd.
Animációnál lehet próbálkozni a füst terjedésének sebességével, valamint szelet, gravitációt is lehet hozzá linkelni.
Külön köszönet SAS-nak az x-306 modellért! ;)
Forrás: www.world3d.hu !!!!!!!!!!!!!!!!!!4
|