Fst ksztse
Iguana 2006.08.26. 14:00
Fst effektus ksztse 2D elemeket mozgat rszecske-rendszer segtsgvel. A fstt, mint 2D textrt fogjuk megvalstani.
A kvetkez leckben megnzzk, hogy lehet fstt kszteni az alap max-os rszecske-rendszerekkel. A technika a kvetkez: Csinlunk olyan rszecskket, melyek nem pontokbl, hanem 2d-s ngyzetekbl llnak, melyek folyamatosan a kamernk fel nznek. Ezekre a ngyzetekre aztn fstgomolyagokat rajzolunk textraknt s fst alak tltszsgot adunk nekik. Egyszer, mint a pofon.
Nyissunk j scene-t. Kzpre helyezznk le egy SuperSpray-t, melyet a create panel, geometry fln a particle systems szekcijban tallunk.
A belltskora nem trnk ki kln, ki-ki prblgassa ki, mi, mire j. A kpen lthat adatokat rjuk be, majd nyissuk meg a material editort.
Az els anyagunkat hzzuk r a fstnkre s kapcsoljuk be a kpe alatti face map opcit. Ezzel elrjk, hogy a textrnk minden egyes polygonra egyenknt rkerljn. A diffuse csatornra tegynk egy smoke proc. textrt. Belltsok a kpen. Ha megvan, rendereljnk!

Lthat, hogy lei vannak a fstnek. Ezt fogjuk eltntetni gy, hogy a szleit tltszv tesszk.
Most az opacity (tltszsg) csatornra tegynk r egy gradient ramp-et. Ez egy olyan procedrlis map, melyet rendkvl jl lehet hasznlni tltszsgok szablyozsra.
A gradient ramp sznszelektorrl azt kell tudni, hogy ahol fehr lesz, az ltszik, ahol fekete szn lesz, azon a rszen tltsz lesz az anyagunk. Csinlnunk kell teht egy olyan tltszsgot, amelynek a kzepe ltszik, kifel haladva pedig eltnik. gy mire a lapok kzppontjbl a szleihez rnk, mr teljesen tltszak lesznek, erg nem ltszanak majd az lek.
A kis markereket a bal egrgombbal tudjuk lerakni a szntartomnyba. Sznk szablyozza az tltszsg mrtkt (dupla kattintssal vltoztathat). Azt pedig, hogy krkrsen terjedjen a szntartomny a lapokon, a radial belltssal rjk el. Hogy a pamacsunk ne legyen tl szablyos kr alak folt, rtesznk mg egy kis noise-ot is.

Lehet ismt renderelni.
Igazbl ennyi volna.
Aki lngol fstcsvt szeretne, az tegyen egy fnyt a spray mell egy kis tvolsgra. Hzza fel a fnyerejt s szablyozza le a hattvolsgt. gy a megvilgtott fstnk lngcsvnak tnik majd.
Animcinl lehet prblkozni a fst terjedsnek sebessgvel, valamint szelet, gravitcit is lehet hozz linkelni.

Kln ksznet SAS-nak az x-306 modellrt! ;)
Forrs: www.world3d.hu !!!!!!!!!!!!!!!!!!4
|