Autó-festés MentalRay-el
Tottaire-world3d.hu 2006.08.26. 13:45
Ebben a leckében megmutatom, hogy készítettem egyszerű eszközökkel metál-fény hatású festést egy autó modelhez. Maga az anyag Shellac típusú. Ennek 2 része van: a base és a shellac.
Szerző: Tottarie
Autó-festés MentalRay-el
Ebben a leckében megmutatom, hogy készítettem egyszerű eszközökkel metál-fény hatású festést egy autó modelhez. Maga az anyag Shellac típusú. Ennek 2 része van: a base és a shellac, amiből úgy lesz a végső material, hogy a shellac színe additív módon hozzáadódik a base színéhez (pl. ha a shellac fekete, nem történik változás a base-ben - ha fehér, világosítja).
Először is válasszuk ki a material editorban a kívánt mezőt, majd kattintsunk a Standard gombra. A megjelenő menüben válasszuk ki a Shellac típust.
1. Először a base materialt készítjük el. Ez maradjon Standard típusú, állítsuk a Specular Level-t 125-re, a Glossiness-t pedig 30-ra. A diffuse map legyen falloff.
A falloff beállításainál a típus maradjon Perpendicular/Parallel. Ezzel színátmenetet képezhetünk az objektumon a nézőponthoz képest a test közepétől a szélei felé. A felső téglalapra kattintva állítsuk be azt a színt, amilyen az alap színünk szeretnénk hogy legyen - bátran válasszunk élénkebbet, világosabbat a kelleténél mert a végeredmény kicsit sötétebb lesz. Az alsó színt állítsuk feketére. Kicsit lejjebb, a Mix Curve fülnél egy plusz pont beillesztésével toljuk egy kicsit balra és fel a görbét. Ezzel a beállítással nagyon finoman tudjuk a görbe segítségével szabályozni a színátmenetben a színek arányát és helyzetét. Ne hegyes pontot illesszünk be, hanem Bezier-t, mert így sokkal finomabb átmenetet kapunk.
| |
2. A shellac material típusa legyen Raytrace. Ez fogja adni a festés tükröződését. A Specular Level-t 165-re, a Glossiness-t 95-re állítottam, ezzel az erős csillogás és csúcsfény értékkel a felső réteg polírozását kívántam imitálni. A Diffuse legyen fekete, hiszen ennek a "rétegnek" nincs színe.
A Reflect map legyen szintén falloff, de ennek a típusa Fresnel. A Fresnel típust arra találták ki, hogy a testen a megfigyelő látószögének megfelelően tudjunk tulajdonságokat változtatni. Jó példa erre a valóságban is az autók festése, mivel ha mondjuk majdnem teljesen vízszintes felületre néz az ember úgy hogy közel van hozzá, tükröződőbbnek látja a kocsit mint az oldalán, amire merőlegesen néz. Ennek megfelelően a falloff felső színe vagy nagyon sötét szürke, vagy fekete legyen, az alsó pedig egy közepes, vagy kicsit világosabb, attól függően, mennyire akarjuk, hogy tükröződjön (én a felsőre feketét, az alsóra 150-es szürkét tettem). A Mode Specific Parameters-nél kapcsoljuk be az Override Material IOR-t, majd állítsuk az Index of Refraction-t jó nagyra, olyan 2,5-2,6 körüli értékre (ekörül van az autófesték értéke).
Végül menjünk vissza a shellac beállításaihoz, és a Shellac Color Blend értékét (ezzel a paraméterrel adhatjuk meg, mennyire legyen erős a shellac befolyása a base-re) állítsuk 80-85 körülire.
És már készen is vagyunk!
Forrás:www.world3d.hu !!!
|