Aut-fests MentalRay-el
Tottaire-world3d.hu 2006.08.26. 13:45
Ebben a leckben megmutatom, hogy ksztettem egyszer eszkzkkel metl-fny hats festst egy aut modelhez. Maga az anyag Shellac tpus. Ennek 2 rsze van: a base s a shellac.
Szerz: Tottarie
Aut-fests MentalRay-el

Ebben a leckben megmutatom, hogy ksztettem egyszer eszkzkkel metl-fny hats festst egy aut modelhez. Maga az anyag Shellac tpus. Ennek 2 rsze van: a base s a shellac, amibl gy lesz a vgs material, hogy a shellac szne additv mdon hozzaddik a base sznhez (pl. ha a shellac fekete, nem trtnik vltozs a base-ben - ha fehr, vilgostja).
Elszr is vlasszuk ki a material editorban a kvnt mezt, majd kattintsunk a Standard gombra. A megjelen menben vlasszuk ki a Shellac tpust.
1. Elszr a base materialt ksztjk el. Ez maradjon Standard tpus, lltsuk a Specular Level-t 125-re, a Glossiness-t pedig 30-ra. A diffuse map legyen falloff.

A falloff belltsainl a tpus maradjon Perpendicular/Parallel. Ezzel szntmenetet kpezhetnk az objektumon a nzponthoz kpest a test kzeptl a szlei fel. A fels tglalapra kattintva lltsuk be azt a sznt, amilyen az alap sznnk szeretnnk hogy legyen - btran vlasszunk lnkebbet, vilgosabbat a kelletnl mert a vgeredmny kicsit sttebb lesz. Az als sznt lltsuk feketre. Kicsit lejjebb, a Mix Curve flnl egy plusz pont beillesztsvel toljuk egy kicsit balra s fel a grbt. Ezzel a belltssal nagyon finoman tudjuk a grbe segtsgvel szablyozni a szntmenetben a sznek arnyt s helyzett. Ne hegyes pontot illessznk be, hanem Bezier-t, mert gy sokkal finomabb tmenetet kapunk.

| |
2. A shellac material tpusa legyen Raytrace. Ez fogja adni a fests tkrzdst. A Specular Level-t 165-re, a Glossiness-t 95-re lltottam, ezzel az ers csillogs s cscsfny rtkkel a fels rteg polrozst kvntam imitlni. A Diffuse legyen fekete, hiszen ennek a "rtegnek" nincs szne.

A Reflect map legyen szintn falloff, de ennek a tpusa Fresnel. A Fresnel tpust arra talltk ki, hogy a testen a megfigyel ltszgnek megfelelen tudjunk tulajdonsgokat vltoztatni. J plda erre a valsgban is az autk festse, mivel ha mondjuk majdnem teljesen vzszintes felletre nz az ember gy hogy kzel van hozz, tkrzdbbnek ltja a kocsit mint az oldaln, amire merlegesen nz. Ennek megfelelen a falloff fels szne vagy nagyon stt szrke, vagy fekete legyen, az als pedig egy kzepes, vagy kicsit vilgosabb, attl fggen, mennyire akarjuk, hogy tkrzdjn (n a felsre fekett, az alsra 150-es szrkt tettem). A Mode Specific Parameters-nl kapcsoljuk be az Override Material IOR-t, majd lltsuk az Index of Refraction-t j nagyra, olyan 2,5-2,6 krli rtkre (ekrl van az autfestk rtke).

Vgl menjnk vissza a shellac belltsaihoz, s a Shellac Color Blend rtkt (ezzel a paramterrel adhatjuk meg, mennyire legyen ers a shellac befolysa a base-re) lltsuk 80-85 krlire.

s mr kszen is vagyunk!

Forrs:www.world3d.hu !!!
|