Fnyek
SAS 2006.08.26. 14:32
Ltrehozott helyszn bevilgtsa tbb fnyforrs egyttes hasznlatval a kvnt fny s rnyk viszonyok elrshez.
Szerz: Sas
Fnyek
Ebben a tutorialban szeretnm bemutatni, hogy hogyan kell egy krnyezetet bevilgtani. Ahhoz hogy el tudd kszteni, ismerned kell a program alapjait. Elszr is ltre kell hoznunk egy sarkot nhny egyszer objektummal.

Gondolom ez nem okozott nagy problmt. De ha mgis akkor letltheted innen. Ezek utn nem fogom rszletesen lerni a lpseket hanem a fnyek tulajdonsgait s elhelyezst mutatom be.
1.lps: Nap ltrehozsa ( 1 Target Spot )
-Szn: 246, 216, 178 -Multiplier: 1,5 -Shadow: Shadow Map |
|
|
2.lps: Kitlt fny ( 4 Omni )
-Szn: 200, 226, 241 -Multiplier: 0,1 -Far Attenuation: Start:0 , End:200 -Megjegyzs: Minnl tbb fnyt helyezel el kitlt fnynek annl szebb eredmnyt rhetsz el, de ezzel megn a renderid is. |
|
|
3.lps: g szimullsa ( 4 Target Spot )
-Szn: 218, 236, 246 -Multiplier: 0,1 -Light Cone: Hotspot: 75,0 Falloff: 77,0 -Megjegyzs: A talajon lv rnykokon lthat a vltozs. |
|
|
4.lps: Omni elhelyezse ( 1 Omni )
-Szn: 180, 216, 236 -Multiplier: 0,2 -Megjegyzs: A falakon lv rnykok mg mindig tl sttek. |
|
|
5.lps: Fnyek belltsa 3 oldalrl ( 3 Target Spot )
-Szn: 104, 104, 104 -Multiplier: 0,4 -Megjegyzs: Minden rnyk egyforma. |
|
|
 Ha jl csinltad akkor neked is ilyen kpet kell kapnod.
Megjegyzs: Ha valamivel sttebb rnykokat szeretnl akkor a 4. lpsben elhelyezett Omni rtkt cskkentheted vagy kikapcsolhatod. A vgleges verzi letlhet innen.
rta: Sasvri Tams sas.t@freemail.hu
www.sas.hw.hu | |
|