Fények
SAS 2006.08.26. 14:32
Létrehozott helyszín bevilágítása több fényforrás együttes használatával a kívánt fény és árnyék viszonyok eléréséhez.
Szerző: Sas
Fények
Ebben a tutorialban szeretném bemutatni, hogy hogyan kell egy környezetet bevilágítani. Ahhoz hogy el tudd készíteni, ismerned kell a program alapjait. Elöször is létre kell hoznunk egy sarkot néhány egyszerű objektummal.
Gondolom ez nem okozott nagy problémát. De ha mégis akkor letöltheted innen. Ezek után nem fogom részletesen leírni a lépéseket hanem a fények tulajdonságait és elhelyezését mutatom be.
1.lépés: Nap létrehozása ( 1 Target Spot )
-Szín: 246, 216, 178 -Multiplier: 1,5 -Shadow: Shadow Map |
|
|
2.lépés: Kitöltő fény ( 4 Omni )
-Szín: 200, 226, 241 -Multiplier: 0,1 -Far Attenuation: Start:0 , End:200 -Megjegyzés: Minnél több fényt helyezel el kitöltő fénynek annál szebb eredményt érhetsz el, de ezzel megnő a renderidő is. |
|
|
3.lépés: Ég szimulálása ( 4 Target Spot )
-Szín: 218, 236, 246 -Multiplier: 0,1 -Light Cone: Hotspot: 75,0 Falloff: 77,0 -Megjegyzés: A talajon lévő árnyékokon látható a változás. |
|
|
4.lépés: Omni elhelyezése ( 1 Omni )
-Szín: 180, 216, 236 -Multiplier: 0,2 -Megjegyzés: A falakon lévő árnyékok még mindig túl sötétek. |
|
|
5.lépés: Fények beállítása 3 oldalról ( 3 Target Spot )
-Szín: 104, 104, 104 -Multiplier: 0,4 -Megjegyzés: Minden árnyék egyforma. |
|
|
Ha jól csináltad akkor neked is ilyen képet kell kapnod.
Megjegyzés: Ha valamivel sötétebb árnyékokat szeretnél akkor a 4. lépésben elhelyezett Omni értékét csökkentheted vagy kikapcsolhatod. A végleges verzió letölhető innen.
Írta: Sasvári Tamás sas.t@freemail.hu
www.sas.hw.hu | |
|