Kls helyszn kszts
ESTamas 2006.08.26. 14:20
Ebben a leckben 1-2 tippet trkkt s tancsot szeretnk megosztani Veletek azzal kapcsolatban, hogy hogyan ksztsnk el egy kpet. Mutatok pr modellezsi, textrzsi s vilgtsi megoldst arra, hogy sima maxos renderbl mit lehet kiho...
|
Kszlt: 2005. prilis 08. Szerz: ESTamas |
![](http://www.world3d.hu/images/lapok/tovabbi.jpg) ![](http://www.world3d.hu/images/lapok/1a.jpg) ![](http://www.world3d.hu/images/lapok/2.jpg) ![](http://www.world3d.hu/images/lapok/3.jpg) ![](http://www.world3d.hu/images/lapok/4.jpg) ![](http://www.world3d.hu/images/lapok/5.jpg) ![](http://www.world3d.hu/images/lapok/6.jpg) ![](http://www.world3d.hu/images/lapok/7.jpg) ![](http://www.world3d.hu/images/lapok/8.jpg) ![](http://www.world3d.hu/images/lapok/9.jpg) ![](http://www.world3d.hu/images/lapok/10.jpg) ![](http://www.world3d.hu/images/lapok/11.jpg) ![](http://www.world3d.hu/images/lapok/12.jpg) ![](http://www.world3d.hu/images/lapok/vege.jpg)
Szerz: ESTamas
Ebben a leckben 1-2 tippet trkkt s tancsot szeretnk megosztani Veletek azzal kapcsolatban, hogy hogyan ksztsnk el egy kpet. Mutatok pr modellezsi, textrzsi s vilgtsi megoldst arra, hogy sima maxos renderbl mit lehet kihozni. Ajnlott software: 3d Studio max, Photoshop. Egy utcai jelenetet ksztnk amin 1 plet tallhat ablakkal, eresszel s mindenfle dologgal ami kellhet.
1. Modellezs Ez a rsz fleg az elejn elgg szjbargs lesz, hogy senki ne akadjon el vele. Poly modellezst fogunk hasznlni pr ksztst segt javaslattal.
1.1. Dntsk el, hogy az plet adott oldaln hny ablak, ajt lesz, mivel ezeket az alap trgybl vgjuk ki. Most egy 1 ablakos hzat ksztnk prknnyal s rednnyel egytt. Ksztsnk front nzetben egy plane objectet s annak adjunk 3x3 osztst (segs). Konvertljuk mesh objektumm (jobb klikk > convert to > editable mesh). Utna lpjnk t edge (l) sub-object mdba (modify list) s jelljk ki a bal oldal leit. Ha mindhrom lt kijelltk "shift" nyomsa mellett hzzuk htra az leket 3x ezzel egy hasonl felletet hozunk ltre az eredetire merlegesen.
1.2. Most kialaktjuk az ablakokat, mindkt oldalon egyet-egyet. Ehhez polygon sub-obj mdba kapcsolunk (ugyanott ahol az egde volt) s kijelljk a kzps poly-kat. Mindkettt jelljk ki mivel gy fele annyit kell dolgozni! Ha ezzel megvagyunk akkor a modify listet kicsit lejjebb grgetve eljutunk "edit geometry" mezbe, ahol az extrude-ot s a bevelt talljuk. Ez az ami most neknk kelleni fog. Elszr extrude.. katt a gombra s az egyik oldalnl bal gombot lenyomva toljuk beljebb egy kicsivel s utna bevel-el hozzunk ltre egy kis "kerektst", majd jra extrude befel s vgl delete-el trljk a 2 kijellt poly-t. Ezzel ltrehoztuk a hz 2 oldalt valamint az azon tallhat 2 ablakot.
![](http://www.world3d.hu/leckek/max/outside/mellekletek/ablak%20extrude-bevel.jpg)
| |
![](http://www.world3d.hu/images/lapok/tovabbi.jpg) ![](http://www.world3d.hu/images/lapok/1a.jpg) ![](http://www.world3d.hu/images/lapok/2.jpg) ![](http://www.world3d.hu/images/lapok/3.jpg) ![](http://www.world3d.hu/images/lapok/4.jpg) ![](http://www.world3d.hu/images/lapok/5.jpg) ![](http://www.world3d.hu/images/lapok/6.jpg) ![](http://www.world3d.hu/images/lapok/7.jpg) ![](http://www.world3d.hu/images/lapok/8.jpg) ![](http://www.world3d.hu/images/lapok/9.jpg) ![](http://www.world3d.hu/images/lapok/10.jpg) ![](http://www.world3d.hu/images/lapok/11.jpg) ![](http://www.world3d.hu/images/lapok/12.jpg) ![](http://www.world3d.hu/images/lapok/vege.jpg)
Szerz: ESTamas
|