Külső helyszín készítés
ESTamas 2006.08.26. 14:20
Ebben a leckében 1-2 tippet trükköt és tanácsot szeretnék megosztani Veletek azzal kapcsolatban, hogy hogyan készítsünk el egy képet. Mutatok pár modellezési, textúrázási és világítási megoldást arra, hogy sima maxos renderből mit lehet kiho...
|
Készült: 2005. április 08. Szerző: ESTamas |
Szerző: ESTamas
Ebben a leckében 1-2 tippet trükköt és tanácsot szeretnék megosztani Veletek azzal kapcsolatban, hogy hogyan készítsünk el egy képet. Mutatok pár modellezési, textúrázási és világítási megoldást arra, hogy sima maxos renderből mit lehet kihozni. Ajánlott software: 3d Studio max, Photoshop. Egy utcai jelenetet készítünk amin 1 épület található ablakkal, eresszel és mindenféle dologgal ami kellhet.
1. Modellezés Ez a rész főleg az elején eléggé szájbarágós lesz, hogy senki ne akadjon el vele. Poly modellezést fogunk használni pár készítést segítő javaslattal.
1.1. Döntsük el, hogy az épület adott oldalán hány ablak, ajtó lesz, mivel ezeket az alap tárgyból vágjuk ki. Most egy 1 ablakos házat készítünk párkánnyal és redőnnyel együtt. Készítsünk front nézetben egy plane objectet és annak adjunk 3x3 osztást (segs). Konvertáljuk mesh objektummá (jobb klikk > convert to > editable mesh). Utána lépjünk át edge (él) sub-object módba (modify list) és jelöljük ki a bal oldal éleit. Ha mindhárom élt kijelöltük "shift" nyomása mellett húzzuk hátra az éleket 3x ezzel egy hasonló felületet hozunk létre az eredetire merőlegesen.
1.2. Most kialakítjuk az ablakokat, mindkét oldalon egyet-egyet. Ehhez polygon sub-obj módba kapcsolunk (ugyanott ahol az egde volt) és kijelöljük a középső poly-kat. Mindkettőt jelöljük ki mivel így fele annyit kell dolgozni! Ha ezzel megvagyunk akkor a modify listet kicsit lejjebb görgetve eljutunk "edit geometry" mezőbe, ahol az extrude-ot és a bevelt találjuk. Ez az ami most nekünk kelleni fog. Először extrude.. katt a gombra és az egyik oldalnál bal gombot lenyomva toljuk beljebb egy kicsivel és utána bevel-el hozzunk létre egy kis "kerekítést", majd újra extrude befelé és végül delete-el töröljük a 2 kijelölt poly-t. Ezzel létrehoztuk a ház 2 oldalát valamint az azon található 2 ablakot.
| |
Szerző: ESTamas
|