Autodesk and Alias
Autodesk and Alias
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Menü
 
3D Studio Max
 
Maya
 
Photoshop
 
Tutoriálok
Tutoriálok : Autó-festés MentalRay-el

Autó-festés MentalRay-el

Tottaire-world3d.hu  2006.08.26. 13:45

Ebben a leckében megmutatom, hogy készítettem egyszerű eszközökkel metál-fény hatású festést egy autó modelhez. Maga az anyag Shellac típusú. Ennek 2 része van: a base és a shellac.

Szerző: Tottarie

Autó-festés MentalRay-el

Ebben a leckében megmutatom, hogy készítettem egyszerű eszközökkel metál-fény hatású festést egy autó modelhez. Maga az anyag Shellac típusú. Ennek 2 része van: a base és a shellac, amiből úgy lesz a végső material, hogy a shellac színe additív módon hozzáadódik a base színéhez (pl. ha a shellac fekete, nem történik változás a base-ben - ha fehér, világosítja).

Először is válasszuk ki a material editorban a kívánt mezőt, majd kattintsunk a Standard gombra. A megjelenő menüben válasszuk ki a Shellac típust.

1. Először a base materialt készítjük el. Ez maradjon Standard típusú, állítsuk a Specular Level-t 125-re, a Glossiness-t pedig 30-ra. A diffuse map legyen falloff.

A falloff beállításainál a típus maradjon Perpendicular/Parallel. Ezzel színátmenetet képezhetünk az objektumon a nézőponthoz képest a test közepétől a szélei felé. A felső téglalapra kattintva állítsuk be azt a színt, amilyen az alap színünk szeretnénk hogy legyen - bátran válasszunk élénkebbet, világosabbat a kelleténél mert a végeredmény kicsit sötétebb lesz. Az alsó színt állítsuk feketére. Kicsit lejjebb, a Mix Curve fülnél egy plusz pont beillesztésével toljuk egy kicsit balra és fel a görbét. Ezzel a beállítással nagyon finoman tudjuk a görbe segítségével szabályozni a színátmenetben a színek arányát és helyzetét. Ne hegyes pontot illesszünk be, hanem Bezier-t, mert így sokkal finomabb átmenetet kapunk.

 

 

2. A shellac material típusa legyen Raytrace. Ez fogja adni a festés tükröződését. A Specular Level-t 165-re, a Glossiness-t 95-re állítottam, ezzel az erős csillogás és csúcsfény értékkel a felső réteg polírozását kívántam imitálni. A Diffuse legyen fekete, hiszen ennek a "rétegnek" nincs színe.

 A Reflect map legyen szintén falloff, de ennek a típusa Fresnel. A Fresnel típust arra találták ki, hogy a testen a megfigyelő látószögének megfelelően tudjunk tulajdonságokat változtatni. Jó példa erre a valóságban is az autók festése, mivel ha mondjuk majdnem teljesen vízszintes felületre néz az ember úgy hogy közel van hozzá, tükröződőbbnek látja a kocsit mint az oldalán, amire merőlegesen néz. Ennek megfelelően a falloff felső színe vagy nagyon sötét szürke, vagy fekete legyen, az alsó pedig egy közepes, vagy kicsit világosabb, attól függően, mennyire akarjuk, hogy tükröződjön (én a felsőre feketét, az alsóra 150-es szürkét tettem). A Mode Specific Parameters-nél kapcsoljuk be az Override Material IOR-t, majd állítsuk az Index of Refraction-t jó nagyra, olyan 2,5-2,6 körüli értékre (ekörül van az autófesték értéke).

Végül menjünk vissza a shellac beállításaihoz, és a Shellac Color Blend értékét (ezzel a paraméterrel adhatjuk meg, mennyire legyen erős a shellac befolyása a base-re) állítsuk 80-85 körülire.

És már készen is vagyunk!

 

 

Forrás:www.world3d.hu !!!

 
Naptár
2024. November
HKSCPSV
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
<<   >>
 
Idő
 
Chat
Név:

Üzenet:
0 / 250
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Látogatotság
Indulás: 2006-08-26
 
Szavazz!!!
Az oldal
Milyen lett az oldal?

Király
Közepes
Elmegy
Szar
Többet ilyet ne
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 

A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG