Autodesk and Alias
Autodesk and Alias
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Men
 
3D Studio Max
 
Maya
 
Photoshop
 
Tutorilok
Tutorilok : Animls csontokkal

Animls csontokkal

  2006.08.26. 14:31

Zoli rsbl nhny egyszer box mozgatsval bemutatva elsajtthatjuk a 3ds max-ben tallhat csont (bone) alap animcit.

Hierarchiai kapcsolatban lv objektumok irnytsa csontokkal

Csontokat hasznlhatunk objektumok, objektum csoportok mozgatsra. Plugin-ekkel lehetsgnk van a csontokkal az objektumokat alkot pontjait is mdostani. Ilyen plugin pldul a Bones Pro. A Character Studio is csontok alapjn vezrli az objektumokat. A csontokat a Create\Systems\Standard -ban talljuk. A Bones-ra kattintva a Bone Parameters redny elugrik, amiben az IK -val (Inverse Kinematics) kapcsolatos dolgokat lehet belltani. Az objektumok irnytsakor figyelembe kell venni az objektumok Pivot pontjait, amik az objektumok forgstengelyt hatrozzk meg. Ezt a forgstengelyt a Hierarchy panelen tudjuk mdostani. Amennyiben azt szeretnnk, hogy a forgstengely az objektum szln legyen, de azt nem mdostjuk, akkor a hierarchiai rendszer gyangy mkdik csak az objektum fog rendellenesen mozogni, vagyis a forgsnak a szge ugyanakkora lesz csak a forgstengely lesz az objektum kzppontjban.

A pldban a csontok hasznlatt box-okon mutatom be:
Hozzunk ltre egy Box-ot az bra alapjn. Mdostsuk a box Pivot ponjt gy, hogy a box egyik szlhez helyezzk el azt. Kattintsunk a Hierarchy panelre s ott vlasszuk ki az Affect Pivot Only-t. Az Affect Pivot Only-ra kattintva mozgassuk el az brn szemlltetett helyre a Pivot pontot. Ksztsnk kt msolatot a box-okrl, amiknek a Pivot pontjai gyangy fognak elhelyezkedni. Hozzunk ltre csontokat, amikkel ezt a 3 box-ot irnytani fogjuk. A csontokat a mellkelt bra szerint helyezzk el, vagyis a csompontok kb. az objektumok Pivot pontjaira essenek. Amennyiben bekapcsolva hagytuk a Create End Effector-t, akkor az utols lerakott csontnl egy End Effector-t is elhelyez. Ennek egy kis kk kereszt a jele. Az End Effector-t utlagosan trlni vagy hozzadni a Motion panelen lehet, kivlasztva a csontot amirl el szeretnnk tvoltani, vagy amihez hozz szeretnnk adatni. Ezt a kt funkcit az End Effectors-nl talljuk, ami a Create s a Delete. Termszetesen ha mr van End Effector-unk akkor csak a Delete gomb az aktv, ha pedig mg nincs End Effector-unk akkor csak a Create aktv.

A Select and Link segtsgvel kapcsoljuk ssze a box-okat az bra szerint. A Box01 legyen a szlobjektum s Box02 annak a gyermeke s a Box03 pedig a Box02 gyermeke.

Majd minden egyes csontot linkeljnk hozz, a szerkesztfelleten alatta lv objektumhoz. Ekkor a csontok csompontjait sszekt szakaszok eltnnek.

Vgeztnk is a csontok mkdshez szksges fbb belltsokkkal. A csontok csak gy mkdnek, ha az Inverse Kinematics on/off toggle-t bekapcsoljuk. Amennyiben nem aktivljuk az IK-t, akkor a csontok mozgatsa nincs hatssal az objektumokra. Bekapcsolsakor a Move-val mozgathatjuk a csontokat. A belltsokat folytathatjuk a csontok elfordulsnak korltozsval, letiltsval. A korltozsokat a Hierarchy panelen tudjuk elvgezni az IK alatt.

Forrsfile:
bone.zip (11 KB)

Animci:
bone.avi (154 KB)

Zoli
zole@arrabonet.gyor.hu
3d.sns.hu

 
Naptr
2024. Oktber
HKSCPSV
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
<<   >>
 
Id
 
Chat
Nv:

zenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Ltogatotsg
Induls: 2006-08-26
 
Szavazz!!!
Az oldal
Milyen lett az oldal?

Kirly
J
Kzepes
Elmegy
Szar
Tbbet ilyet ne
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 

Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU