Labda pattogtatása a 3DS Max 7 beépített reactor(havok) plug-in-jával
Bizonyára sokaknak gondot okozott már, hogy gyűrődjön a ruhánk, hogyan bírjuk pattogásra a labdát, és hogyan hassanak egymásra a tárgyak. Nem, nem kell a dinamika részhez nyúlni (legalábbis egy ideig), mert a havok nevű plug-in teljesen felváltja! Bevezetésnek talán ennyi, jöjjön a lényeg.
Készíts egy boxot és egy geosphere-t az alábbi paraméterekkel:
Most jöhet a reactor SoftBody módosító.
Jelöld ki a GeoSphere-t, menj a Modofier List panelre, és keresd meg a reactor SoftBody módosítót. Állítsuk Be:
A többi nem fontos, max csak az, hogy mesh based legyen. De ez alapkonfigurációJ.
Most adj hozzá egy SBCollection és egy RBCollection helpert.
Ezután következhet:
RBCollection <kijelöl>
Pick <rákattint>
Padló <rákattint>
Vagy Add <rákattint> és ott a padlóra, mind1.
Utána:
SBCollection <kijelöl>
Pick <rákattint>
Labda <rákattint>
Vagy Add <rákattint> és itt a labdára.
Jajj, lehet hogy elfelejtettem, de most akkor szólok, hogy a labdának a padló felett kell lennie!!!
Végül:
Reactor menü, és kattints a Create animation menüpontra.
Már nézegetheted is a pattogást. Milyen szép.
Kb. így nézhet ki, ha kész van.
Ha bármilyen észrevételed van a Tutorial-lal kapcsolatban, írj a Moon Design fórumba!
Nézd meg a kész animációt itt.
Ezt a tutorial*-t szerzői jogok védik, és csak a www.world3d.hu oldalra tehető ki. *Képek, és szöveg. Ha ön is ki szeretné tenni a weboldalára, a készítővel beszélje meg!!!
Moon Design 2004-12-29