|
Menü |
|
| |
|
3D Studio Max |
|
| |
|
Maya |
|
| |
|
Photoshop |
|
| |
|
|
|
A maya v8ról |
|
|
Eszközök 3D-ben alkotóknak az újgenerációs játék- és filmkészítéshez |
| | | |
Az Autodesk, Inc. 2006. augusztus 1-jén kiadta az Autodesk Maya 8 szoftvert, az akadémiai díjnyertes, 3D modellező, animációs és renderelő megoldás legújabb változatát. A Maya alkalmazást a felhasználók széles skálája használja, lélegzetelállító térbeli ábrázolásra egész estés mozifilmekben, interaktív játékokban, műsorokban és reklámokban (többek között a BMW, a CNN, a Disney, az Epic Games, az Industrial Light & Magic, a Midway Games és a Weta Digital). Az Autodesk Maya 8 kifejezetten az újgenerációs termelési igényekre lett kialakítva.
Marc Petit, az Autodesk média és szórakoztatóipari alelnöke arról tájékoztatta a hallgatóságot, hogy: „a 3D-ben dolgozó alkotók már most is igen megterhelő feladatokkal küszködnek, úgy mint a rengeteg, folyamatosan bővülő, összetett adatkészlet kezelése, átváltás újgenerációs játékfejlesztő platformokra, és a valósághű ábrázolás problematikája. A munkacsoportok egyre nagyobbak, és egyre gördülékenyebb együttműdödésre és adatkezelő eszközökre van szükségük. Az Autodesk Maya 8 úgy oldja meg ezeket a problémákat, hogy a rugalmas platformot ötvözi egy tökéletesített programmaggal.”
A programmal a terjedelmes adatkészletek letöltése és a velük való munka minden eddiginél hatékonyabb. Újítások sokaságát ajánlja, különösen modellezéshez és textúrázáshoz.
A Maya 8 lehetővé teszi a művészeknek a jobb adatkezelést és az összetett sík- és térbeli csomagok használatát a produkciós munkafolyamat során. Ezt az alkalmazási program csatlakozási felületének (API) kiterjesztésével, az Autodesk FBX fájlcserélő technológiájának fejlesztésével, valamint a Maya és az Autodesk 3ds Max animációs szoftver közötti könnyed átváltás lehetőségével, és az Autodesk Toxik összeállítóprogrammal való együttműködés által érték el.
Emmanuel Valdez, a kaliforniai High Moon Studios művészeti vezetője elmondta: „Cégünk mindenféle terület szakembereit összegyűjtötte – az animációtól kezdve a karaktermodellezésig. Együtt kell dolgozniuk és térbeli adatokat kell megosztaniuk, tekintet nélkül az általuk alkalmazott programra. Ezért választottuk az Autodesk Maya szoftvert, emellett pedig az Autodesk 3ds Max és a MotionBuilder alkalmazásokat. Ezen eszközök tartalmazzák az iparág legjobb kreatív eszközeit.”
Az Autodesk segíti a 3D-ben alkotókat a játékfejlesztésben, valamint abban, hogy ötleteik megvalósítására figyelhessenek, ne pedig a technikai lépésekre.
Az Autodesk Maya 8 kulcsfunkciói:
- 64 bites támogatás Windows és Linux alatt
- Lépcsőzetes teljesítményelosztás a többprocesszoros rendszerekben
- Nézőpont (Viewport) felülírási képesség egy - a felhasználó által megadott - render megjelenítővel, ami akár egy játékmotor is lehet
- Optimalizált mental ray 3,5 mag a nagyobb renderelési teljesítményért és a jobb memóriakihasználásért
- Új polygon-szerkesztő funkciók
- Nagy dinamikai tartományú (HDR) és lebegőpontos képek támogatása
- Natív és egyedi mental ray shaderek interaktív nézeteinek támogatása
- Továbbfejlesztett Autodesk FBX bővítmény a szorosabb együttműködésért a Maya és olyan alkalmazások között, mint amilyenek a 3ds Max és a MotionBuilder
- Átváltható geometrikus gyorsítótár a Maya és a 3ds Max között, a két csomag közötti összetett adatcseréért
- Render-rétegek exportálása az Autodesk Toxik szoftver adatbázisába
|
|
|
|
|
Rendszer: |
Apple® Mac OS® X 10.4.6 |
Processzor: |
Macintosh®: Power Mac® G5 |
Képernyő: |
1024x768 - 32 bit |
Memória: |
1000 MByte |
Tárhely: |
450 MByte |
|
CD-ROM meghajtó |
Egyéb: |
Hardware-accelerated OpenGL® graphics card 3-button mouse with mouse driver software Microsoft® Internet Explorer 6.0 or higher Netscape® 7 or higher Apple® Safari™ Firefox® | |
|
|
|
Rendszer: |
Microsoft® Windows® XP Professional vagy XP x64 Edition (SP2) |
Processzor: |
Windows: Intel® Pentium® 4 or higher, AMD Athlon XP® Windows: Intel® EM64T, AMD Athlon® 64 processor |
Képernyő: |
1024x768 - 32 bit |
Memória: |
1000 MByte |
Tárhely: |
450 MByte |
|
CD-ROM meghajtó |
Egyéb: |
Hardware-accelerated OpenGL® graphics card 3-button mouse with mouse driver software Microsoft® Internet Explorer 6.0 or higher Netscape® 7 or higher Firefox® | |
|
|
|
Rendszer: |
Red Hat® Enterprise Linux® 4.0 WS, SUSE Linux 10.0, Fedora™ Core 5 |
Processzor: |
Windows: Intel® Pentium® 4 or higher, AMD Athlon XP® Windows: Intel® EM64T, AMD Athlon® 64 processor |
Képernyő: |
1024x768 - 32 bit |
Memória: |
1000 MByte |
Tárhely: |
450 MByte |
|
CD-ROM meghajtó |
Egyéb: |
Hardware-accelerated OpenGL® graphics card 3-button mouse with mouse driver software Netscape® 7 or higher Firefox® |
|
| |
Az Autodesk kihirdette, hogy a Maya 8 angol változata 2006 augusztusában lesz elérhető, az egyéb nyelvű változatok pedig a későbbiekben. A Maya 8 64 bites verzióját támogatni fogja a Windows és a Linux, a 32 bites változatot pedig a Windows, a Linux és a Mac OS X. Ezenkívül a tanulást segítő eszközök egész sora lesz elérhető a Mayához, a kezdőtől egészen a haladó szintig. | | |
| |
|
|
|
Naptár |
|
2025. Július
H | K | S | C | P | S | V | 30 | 01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 01 | 02 | 03 |
|
| | |
|
Chat |
|
| |
|
|