Autodesk and Alias
Autodesk and Alias
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Menü
 
3D Studio Max
 
Maya
 
Photoshop
 
Tutoriálok
Tutoriálok : Köd készítése

Köd készítése

Iguana  2006.08.26. 14:04

A környezeti, ún. environmentális hatások egyik legismertebb képviselője a köd. Több lehetőségünk is van köd előállításához. Mi most a 2 legegyszerűbb és legkönnyebben használhatót vesszük át.

Köd készítése

A környezeti, ún. environmentális hatások egyik legismertebb képviselője a köd. Több lehetőségünk is van köd előállításához. Mi most a 2 legegyszerűbb és legkönnyebben használhatót vesszük át.

Indítsuk el a max-ot és csináljunk egy 200mx200m-es plain-t 50x50 szegmenssel.
Tegyünk rá egy noise módosítót a képen látható paraméterekkel.



Most ki-ki kedve szerint tegyen rá valami havas talaj textúrát. Ha megvan, teszünk egy-két fát a scene-be, hogy jobban érzékelhető legyen a köd hatása. Ezt a 2. képen jelzett helyen tehetjük meg.


A fákon már van anyag, csak textúrákat kell bele rakni. Ezt úgy tehetjük meg, hogy megnyitjuk a material editort és az egyik anyagot kiválasztva rábökünk a neve mellett található kis Pick Material... ikonra, majd a lelopni kívánt objektumon kattintunk vele.

Helyezzük el a fákat, majd tegyünk be egy kamerát a scene-be. Ezt nagyon egyszerűen úgy tehetjük meg, hogy perspective nézetben beállítjuk a kívánt nézőpontot, ahonnan renderelni akarunk és nyomunk egy CTRL+C-t. Ezzel a perspective pontban elkészül egy kamera és így nem kell ide-oda helyeznünk.

Ha kész, keressük ki a 3. képen jelzett helyen a kamera effekt-távolságokra vonatkozó értékeit és állítsuk a képen jelöltekre. Ezekkel az értékekkel szabályozzuk, hogy a köd milyen távolságból legyen 0%-os intenzitású (near) és mikorra érje el a maximális intenzitást (far), amely mögött már mindent eltakar. Tehát a közelben alig érezzük majd, távolodva viszont egyre inkább eltakarja majd a fáinkat.



Most csináljunk egy minimális fényt. Én két free directional-t használtam a következő értékekkel:

Főfény HSV színértékei: 137,10,224 Multiplier: 1.5 Ennek adtam egy kis árnyékvetést is, minimális kék színnel.
Derítés HSV színértékei: 138,47,200 Multiplier: 0.75

Mindkettő fény 200m-es fénycsóvával lett ellátva (Directional params. ---> Hotspot/Falloff: 200/210)
Az erősebbet a kamerától jobbra, fent helyeztem el, míg a gyengébb, ún. derítést a kamerával szemközt, kissé balra fent avn. Alacsony szögek alatt világítsanak lefelé.



Ha ez is kész, jöhet a köd.

 

Nyissuk meg a Rendering menü Environment részét és állítsuk a background színét fehérre. Ezután adjunk a scene-nek 2 Fog-ot.
Mindkettő beállítása megtekinthető az 5. képen.


Mindkét köd HSV színértéke: 0,0,203.
Ami igazán fontos, az a standard és a layered közötti különbség. A standard a hétköznapi, mindent beborító köd, míg a layered a föld felett általunk meghatározott magasságban lebegő rétegköd. Ezutóbbi tetejét el is moshatjuk a Falloff-fal, hogy ne hírtelen szakadjon meg felfelé/lefelé haladás közben.

Ha ezzel készen vagyunk, rendereljünk egyet.


Ennyi.


Forrás :world3d.hu

 
Naptár
2025. Július
HKSCPSV
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
<<   >>
 
Idő
 
Chat
Név:

Üzenet:
0 / 250
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Látogatotság
Indulás: 2006-08-26
 
Szavazz!!!
Az oldal
Milyen lett az oldal?

Király
Közepes
Elmegy
Szar
Többet ilyet ne
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 

A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG