Köd készítése
Iguana 2006.08.26. 14:04
A környezeti, ún. environmentális hatások egyik legismertebb képviselője a köd. Több lehetőségünk is van köd előállításához. Mi most a 2 legegyszerűbb és legkönnyebben használhatót vesszük át.
A környezeti, ún. environmentális hatások egyik legismertebb képviselője a köd. Több lehetőségünk is van köd előállításához. Mi most a 2 legegyszerűbb és legkönnyebben használhatót vesszük át.
Indítsuk el a max-ot és csináljunk egy 200mx200m-es plain-t 50x50 szegmenssel. Tegyünk rá egy noise módosítót a képen látható paraméterekkel.
Most ki-ki kedve szerint tegyen rá valami havas talaj textúrát. Ha megvan, teszünk egy-két fát a scene-be, hogy jobban érzékelhető legyen a köd hatása. Ezt a 2. képen jelzett helyen tehetjük meg.

A fákon már van anyag, csak textúrákat kell bele rakni. Ezt úgy tehetjük meg, hogy megnyitjuk a material editort és az egyik anyagot kiválasztva rábökünk a neve mellett található kis Pick Material... ikonra, majd a lelopni kívánt objektumon kattintunk vele.
Helyezzük el a fákat, majd tegyünk be egy kamerát a scene-be. Ezt nagyon egyszerűen úgy tehetjük meg, hogy perspective nézetben beállítjuk a kívánt nézőpontot, ahonnan renderelni akarunk és nyomunk egy CTRL+C-t. Ezzel a perspective pontban elkészül egy kamera és így nem kell ide-oda helyeznünk.
Ha kész, keressük ki a 3. képen jelzett helyen a kamera effekt-távolságokra vonatkozó értékeit és állítsuk a képen jelöltekre. Ezekkel az értékekkel szabályozzuk, hogy a köd milyen távolságból legyen 0%-os intenzitású (near) és mikorra érje el a maximális intenzitást (far), amely mögött már mindent eltakar. Tehát a közelben alig érezzük majd, távolodva viszont egyre inkább eltakarja majd a fáinkat.

Most csináljunk egy minimális fényt. Én két free directional-t használtam a következő értékekkel:
Főfény HSV színértékei: 137,10,224 Multiplier: 1.5 Ennek adtam egy kis árnyékvetést is, minimális kék színnel. Derítés HSV színértékei: 138,47,200 Multiplier: 0.75
Mindkettő fény 200m-es fénycsóvával lett ellátva (Directional params. ---> Hotspot/Falloff: 200/210) Az erősebbet a kamerától jobbra, fent helyeztem el, míg a gyengébb, ún. derítést a kamerával szemközt, kissé balra fent avn. Alacsony szögek alatt világítsanak lefelé.

Ha ez is kész, jöhet a köd.
Nyissuk meg a Rendering menü Environment részét és állítsuk a background színét fehérre. Ezután adjunk a scene-nek 2 Fog-ot. Mindkettő beállítása megtekinthető az 5. képen.
Mindkét köd HSV színértéke: 0,0,203. Ami igazán fontos, az a standard és a layered közötti különbség. A standard a hétköznapi, mindent beborító köd, míg a layered a föld felett általunk meghatározott magasságban lebegő rétegköd. Ezutóbbi tetejét el is moshatjuk a Falloff-fal, hogy ne hírtelen szakadjon meg felfelé/lefelé haladás közben.
Ha ezzel készen vagyunk, rendereljünk egyet.
|