Autodesk and Alias
Autodesk and Alias
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Menü
 
3D Studio Max
 
Maya
 
Photoshop
 
Tutoriálok
Tutoriálok : Erdő készítés (Scatter)

Erdő készítés (Scatter)

  2006.08.26. 14:38

Ezzel a módszerrel olyanok próbálkozzanak, akiknek rendelkezésére áll megfelelő mennyiségű szabad memória, hiszen a fák számának növelésével nagymértékben növekszik a lefoglalt memória. Ezt ajánljuk továbbá azoknak, akik az elmentett file méretét...

Szerző: Nagy Péter

Erdő készítése

Ezzel a módszerrel olyanok próbálkozzanak, akiknek rendelkezésére áll megfelelő mennyiségű szabad memória, hiszen a fák számának növelésével nagymértékben növekszik a lefoglalt memória. Ezt ajánljuk továbbá azoknak, akik az elmentett file méretét nem akarják növelni és számukra lényegtelen a fák elhelyezkedése!

1., Fa elkészítése
Az erdőt alkotó fa/fák elkészítésére ajánlatos TreeDesigner-t használni. Aki nem rendelkezik ezzel a programmal vagy nem ismeri kellőképen, töltse le az alábbi filet:

Tree (250 kB)

2., Erdő configurálása
A továbbiakban a Scatter -t fogjuk használni, melynek hátránya itt, hogy csak egy objektumot lehet kijelölni. Tehát a fából egy objektumot kell készíteni. Importáljuk a letöltött file-t, vagy töltsük be az általunk készített fát.

Ha a fenti filet importáljuk, következő feladatunk, hogy a fából egy objektumot készítsünk, mivel látható, hogy ez a mesh több részből áll. Ennek megoldása több féle képpen történhet.

Mi most használjuk mondjuk a Conform parancsot. Jelöljük ki a fa egyik elemét, majd használjuk a Conform parancsot és jelöljük ki Wrap-to object-nek a fa egy másik elemét. Miután az egész fa egyetlen objektummá vált, hozzá láthatunk sokszorozásához. Rajzoljuk egy négyzetet, vagy egy olyan tárgyat, amilyen alapú erdő szeretnénk készíteni. /Ez a tárgy lesz majd a Scatter Distribution Object-je, ezért úgy rajzoljuk a tárgyat, hogy magassága a lehető legkisebb legyen. A kis magasság azért fontos, mivel a Scatter a kijelölt objektumot /jelen esetben a fát/ úgy szórja szét véletlenszerűen, hogy a tárgy középpontja a Distribution Object-be essen. Ha pedig nem akarjuk, hogy a fák egymás fölött legyenek, akkor ajánlatos a magasságot minél kisebbre venni./ Miután ezzel megvagyunk, a jobb áttekinthetőség érdekében töröljük ki a Distribution Object-nek vett tárgyat, valamint a tűntessük el a vett másolatát is. /Ezt úgy tehetjük meg, hogy kijelöljük az erdőt, a módosításoknál a Display menüben kipipáljuk a Hide Distribution Object -et/ Ha mindent jól csináltunk, most az eredeti fa helyett valahol /a Distribution Object területén/ egy másik fa éktelenkedik, ráadásul valószínűleg nem az eredetivel megegyező pozícióban. Ahhoz, hogy a fa az eredeti helyzetét felvegye, a Perspendicular-t ki kell kapcsolni /Scatter Objects > Distribution Object Parameters/. Az erdő kicsit sűrűbb és dúsabb növényzetének eléréséhez semmi mást nem kell tennünk, csak a duplikációk számát kell megnövelnünk. /Scatter Objects > Source Object Parameters/ Kezdetben állítsuk mondjuk 20-ra, de ha a gépünk bírja, ez az érték bátran növelhető. A további beállítási lehetőségekről a Scatter parancs ismertetésénél olvashatsz.

Szerző: Nagy Péter

 
Naptár
2025. Június
HKSCPSV
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
<<   >>
 
Idő
 
Chat
Név:

Üzenet:
0 / 250
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Látogatotság
Indulás: 2006-08-26
 
Szavazz!!!
Az oldal
Milyen lett az oldal?

Király
Közepes
Elmegy
Szar
Többet ilyet ne
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 

* Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. *    *****    Elindult a Játék határok nélkül rajongói oldal! Ha te is szeretted a '90-es évek népszerû mûsorát, nézz be ide!    *****    Megjelent a Nintendo Switch 2 és a Mario Kart World! Ennek örömére megújítottam a Hungarian Super Mario Fan Club oldalt.    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.