Erdő készítés (Scatter)
2006.08.26. 14:38
Ezzel a módszerrel olyanok próbálkozzanak, akiknek rendelkezésére áll megfelelő mennyiségű szabad memória, hiszen a fák számának növelésével nagymértékben növekszik a lefoglalt memória. Ezt ajánljuk továbbá azoknak, akik az elmentett file méretét...
Szerző: Nagy Péter
Erdő készítése
Ezzel a módszerrel olyanok próbálkozzanak, akiknek rendelkezésére áll megfelelő mennyiségű szabad memória, hiszen a fák számának növelésével nagymértékben növekszik a lefoglalt memória. Ezt ajánljuk továbbá azoknak, akik az elmentett file méretét nem akarják növelni és számukra lényegtelen a fák elhelyezkedése!
1., Fa elkészítése
Az erdőt alkotó fa/fák elkészítésére ajánlatos TreeDesigner-t használni. Aki nem rendelkezik ezzel a programmal vagy nem ismeri kellőképen, töltse le az alábbi filet:
Tree (250 kB) 2., Erdő configurálása
A továbbiakban a Scatter -t fogjuk használni, melynek hátránya itt, hogy csak egy objektumot lehet kijelölni. Tehát a fából egy objektumot kell készíteni. Importáljuk a letöltött file-t, vagy töltsük be az általunk készített fát.
Ha a fenti filet importáljuk, következő feladatunk, hogy a fából egy objektumot készítsünk, mivel látható, hogy ez a mesh több részből áll. Ennek megoldása több féle képpen történhet.
Mi most használjuk mondjuk a Conform parancsot. Jelöljük ki a fa egyik elemét, majd használjuk a Conform parancsot és jelöljük ki Wrap-to object-nek a fa egy másik elemét. Miután az egész fa egyetlen objektummá vált, hozzá láthatunk sokszorozásához. Rajzoljuk egy négyzetet, vagy egy olyan tárgyat, amilyen alapú erdő szeretnénk készíteni. /Ez a tárgy lesz majd a Scatter Distribution Object-je, ezért úgy rajzoljuk a tárgyat, hogy magassága a lehető legkisebb legyen. A kis magasság azért fontos, mivel a Scatter a kijelölt objektumot /jelen esetben a fát/ úgy szórja szét véletlenszerűen, hogy a tárgy középpontja a Distribution Object-be essen. Ha pedig nem akarjuk, hogy a fák egymás fölött legyenek, akkor ajánlatos a magasságot minél kisebbre venni./ Miután ezzel megvagyunk, a jobb áttekinthetőség érdekében töröljük ki a Distribution Object-nek vett tárgyat, valamint a tűntessük el a vett másolatát is. /Ezt úgy tehetjük meg, hogy kijelöljük az erdőt, a módosításoknál a Display menüben kipipáljuk a Hide Distribution Object -et/ Ha mindent jól csináltunk, most az eredeti fa helyett valahol /a Distribution Object területén/ egy másik fa éktelenkedik, ráadásul valószínűleg nem az eredetivel megegyező pozícióban. Ahhoz, hogy a fa az eredeti helyzetét felvegye, a Perspendicular-t ki kell kapcsolni /Scatter Objects > Distribution Object Parameters/. Az erdő kicsit sűrűbb és dúsabb növényzetének eléréséhez semmi mást nem kell tennünk, csak a duplikációk számát kell megnövelnünk. /Scatter Objects > Source Object Parameters/ Kezdetben állítsuk mondjuk 20-ra, de ha a gépünk bírja, ez az érték bátran növelhető. A további beállítási lehetőségekről a Scatter parancs ismertetésénél olvashatsz.
| |
Szerző: Nagy Péter
|