Erd kszts (Scatter)
2006.08.26. 14:38
Ezzel a mdszerrel olyanok prblkozzanak, akiknek rendelkezsre ll megfelel mennyisg szabad memria, hiszen a fk szmnak nvelsvel nagymrtkben nvekszik a lefoglalt memria. Ezt ajnljuk tovbb azoknak, akik az elmentett file mrett...
Szerz: Nagy Pter
Erd ksztse
Ezzel a mdszerrel olyanok prblkozzanak, akiknek rendelkezsre ll megfelel mennyisg szabad memria, hiszen a fk szmnak nvelsvel nagymrtkben nvekszik a lefoglalt memria. Ezt ajnljuk tovbb azoknak, akik az elmentett file mrett nem akarjk nvelni s szmukra lnyegtelen a fk elhelyezkedse!
1., Fa elksztse
Az erdt alkot fa/fk elksztsre ajnlatos TreeDesigner-t hasznlni. Aki nem rendelkezik ezzel a programmal vagy nem ismeri kellkpen, tltse le az albbi filet:
Tree (250 kB) 2., Erd configurlsa
A tovbbiakban a Scatter -t fogjuk hasznlni, melynek htrnya itt, hogy csak egy objektumot lehet kijellni. Teht a fbl egy objektumot kell kszteni. Importljuk a letlttt file-t, vagy tltsk be az ltalunk ksztett ft.
Ha a fenti filet importljuk, kvetkez feladatunk, hogy a fbl egy objektumot ksztsnk, mivel lthat, hogy ez a mesh tbb rszbl ll. Ennek megoldsa tbb fle kppen trtnhet.
Mi most hasznljuk mondjuk a Conform parancsot. Jelljk ki a fa egyik elemt, majd hasznljuk a Conform parancsot s jelljk ki Wrap-to object-nek a fa egy msik elemt. Miutn az egsz fa egyetlen objektumm vlt, hozz lthatunk sokszorozshoz. Rajzoljuk egy ngyzetet, vagy egy olyan trgyat, amilyen alap erd szeretnnk kszteni. /Ez a trgy lesz majd a Scatter Distribution Object-je, ezrt gy rajzoljuk a trgyat, hogy magassga a lehet legkisebb legyen. A kis magassg azrt fontos, mivel a Scatter a kijellt objektumot /jelen esetben a ft/ gy szrja szt vletlenszeren, hogy a trgy kzppontja a Distribution Object-be essen. Ha pedig nem akarjuk, hogy a fk egyms fltt legyenek, akkor ajnlatos a magassgot minl kisebbre venni./ Miutn ezzel megvagyunk, a jobb ttekinthetsg rdekben trljk ki a Distribution Object-nek vett trgyat, valamint a tntessk el a vett msolatt is. /Ezt gy tehetjk meg, hogy kijelljk az erdt, a mdostsoknl a Display menben kipipljuk a Hide Distribution Object -et/ Ha mindent jl csinltunk, most az eredeti fa helyett valahol /a Distribution Object terletn/ egy msik fa ktelenkedik, radsul valsznleg nem az eredetivel megegyez pozciban. Ahhoz, hogy a fa az eredeti helyzett felvegye, a Perspendicular-t ki kell kapcsolni /Scatter Objects > Distribution Object Parameters/. Az erd kicsit srbb s dsabb nvnyzetnek elrshez semmi mst nem kell tennnk, csak a duplikcik szmt kell megnvelnnk. /Scatter Objects > Source Object Parameters/ Kezdetben lltsuk mondjuk 20-ra, de ha a gpnk brja, ez az rtk btran nvelhet. A tovbbi belltsi lehetsgekrl a Scatter parancs ismertetsnl olvashatsz.
| |
Szerz: Nagy Pter
|