Autodesk and Alias
Autodesk and Alias
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Men
 
3D Studio Max
 
Maya
 
Photoshop
 
Tutorilok
Tutorilok : Vzess

Vzess

world3d.hu  2006.08.26. 14:30

A termszetben az egyik legszebb ltvnyossg a vzess. Az elkvetkez lersban a vzess ksztsnek egyik mdjrl lesz sz. A vzesst rszecskerendszerrel valsthatjuk meg, amit Deflector-okkal irnythatunk.

Vzess

A termszetben az egyik legszebb ltvnyossg a vzess. Az elkvetkez lersban a vzess ksztsnek egyik mdjrl lesz sz. A vzesst rszecskerendszerrel valsthatjuk meg, amit Deflector-okkal irnythatunk.
Els lpsben ksztsnk egy kvet, amirl a rszecskk majd visszapattannak vagy legalbb gy fog ltszani, mintha rla pattannnak vissza. Hozzunk ltre egy Box-ot, a mellkelt kp alapjn, amit kicsit vltoztassunk meg az Edit Mesh segtsgvel, majd adjunk hozz MeshSmooth s Noise mdostt. Kt Spray tpus rszecskerendszerre lesz szksgnk. Az egyik lesz, ami a magasbl a kre fog verdni, mg a msik, ami a krl tovbb fog esni. Teht a mellkelt bra szerint hozzunk ltre kt Spray tpus rszecskerendszert. Ksztsnk egy kamert s fnyforrst. A k felett hozzunk ltre egy Deflector-t, amit a Create/Space Warps/Particles Only-nl tallunk. Akkora Deflector-t hozzunk ltre, amekkora a k, klnben vagy gy fog ltszani, mintha a kvn is tesne a vzcsepp, mg egy msik esetben a levegrl is visszapattanna. A Deflector-nl a Bounce rtke legyen 1, ami a visszaverds erssgt szablyozza, vagyis jelen esetben megegyezik a beess erejvel. Ksztsnk egy msolatot a Deflector-rl, ami pontosan ugyanott helyezkedjen el, mint az eredeti. Ennek a Deflector-nak adjunk 0.4-es Bounce rtket, vagyis csillaptsuk a visszaverdst. Az 1-es Bounce rtkkel rendelkez Deflector-t a Bind to Space Warp-pal adjuk hozz a kzvetlenl a k felett elhelyezett Spray-hez, mg a 0.4-est a fentebb lv Spray-hez rendeljk hozz. A Spray belltsait, a mellkelt bra szerint lltsuk be. Hozzunk ltre egy Gravity-t, amit a Create/Space Warps/Particles & Dynamics-nl tallunk. A Gravity-t mindkt rszecskerendszerhez rendeljk hozz (Bind to Space Warp). Ezzel ltre is hoztuk a pattog rszecskket. Jelljk ki mindkt Spray-t s az egr jobb gombjra elugr menbl vlasszuk ki a Properties-t, vagy az Edit menbl a Properties-t. A megjelen ablak bal als rszn kapcsoljuk be a Motion Blur-t Object-re, vagyis az elmoss az objektumra vonatkoztatva fog megtrtnni s a Render Scene-nl belltottak szerint.

Motion Blur nlkl Motion Blur-ral

Lehetsgnk van a rszecskk kr Glow-t adni, amivel a pra ltszatt kszthetjk el. Jelentsk meg az Effects panelt, ahol az Add gombbal adjunk hozz egy Lens Effects-et. A Lens Effects redny alatt a bal oldali mezben jelljk ki a Glow-t, majd a fels nyl segtsgvel rakjuk t a jobb oldali panelre, majd jelljk ki. A hozzadott majd kijellt Glow paramterei jelennek meg a Glow Element alatt. Ahhoz hogy hatssal legyen a rszecskkre a most ltrehozott Glow, ahhoz a rszecskkhez valamilyen ID-t kell rendelni. Vagy a hozzrendelt anyagmintval egytt adunk hozz egy Material Effects Channel-t, vagy kijelljk a rszecskerendszereket s a Properties ablakban a G-Buffer-nl megadunk egy Object Channel-t. Visszalpve az Effects ablakba, jelentsk meg a Glow Element alatt az Options-t, ahol az Apply Element To-nl az Image-t bekapcsoljuk. Ekkor elrhetv vlnak az Image Sources paramterei, ahol az elbb belltott csatornnak megfelelen kapcsoljuk be vagy az Object ID-t (ha Object Channel), vagy az Effects ID-t (ha Material Effects Channel). Bekapcsolva a megfelelt, a mezbe rjuk be a megadott csatorna szmot. Ez alapjn fogja a program hozzrendelni a rszecskkhez a Glow-t. A Parameters fl alatt a Size-ot lltsuk 1-re s az Intensity-t 50-re. A Lens Effects Globals alatt nem kell meghatrozni egy fnyforrst sem, mivel nem a fnyforrshoz akarjuk hozz rendelni. Az Effects redny alatt bekapcsolva az Interactive-ot, azonnal nyomon tudjuk kvetni a vltozsokat a renderelt kpen.

Ha nem egy sk lap mentn szeretnnk a rszecskket visszapattintani, akkor lehetsgnk van az UDeflector-ral az objektum geometrijt figyelembevenni a visszaverdskor. Az UDeflector Pick Object nyomgombjnak benyomsa utn ki kell vlasztani azt az objektumot, amirl a rszecskk visszverdjenek, majd a Bind to Space Warp-pal az UDeflector-t a rszecskerendszerhez rendelni. Ez a mdszer sokkal idignyesebb illetve jobban megterheli a gpet, mintha szablyos geometrik mentn verdnnek vissza a rszecskk.

Forrsfile:
vizeses.zip (14 KB)

Animci:
vizeses.avi (244 KB)

 
Naptr
2025. Mrcius
HKSCPSV
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
<<   >>
 
Id
 
Chat
Nv:

zenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Ltogatotsg
Induls: 2006-08-26
 
Szavazz!!!
Az oldal
Milyen lett az oldal?

Kirly
J
Kzepes
Elmegy
Szar
Tbbet ilyet ne
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 

Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU