Autodesk and Alias
Autodesk and Alias
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Men
 
3D Studio Max
 
Maya
 
Photoshop
 
Tutorilok
Tutorilok : Nvny nvekedsnek modellezse

Nvny nvekedsnek modellezse

world3d.hu  2006.08.26. 14:27

A gykrnvekeds szimullsra szerencsre a Maxben vannak beptett eszkzk. Ez az eszkz egy PathDeform nev mdost.

Kszlt: 2004. februr 19.
Szerz: Neuwirth Istvn

Szerz: Neuwirth Istvn

 

Nvny nvekedsnek modellezse kln plug-in nlkl

A tutorialhoz ihletet egy Warcraft III-as vide adott. Ebben egy fa nvesztett j gykereket. A gykrnvekeds szimullsra szerencsre a Maxben vannak beptett eszkzk. Radsul nem szksges hozz Max6, mr a Max4-ben is megtallhat (lehet, hogy mg korbbi verzikban is). Ez az eszkz egy PathDeform nev mdost.

Kezdjnk hozz: a gykr nvekedse sorn az trtnik, hogy egy nvekv fgrl kisebbek gaznak le. Elszr is ksztsk el a gykr grajzt (ami a vgs llapotot mutatja) Line (vonal) objektumokbl. A fghoz s minden mellkghoz kln rakjunk le egyet-egyet. A vonalakat nem kell sszekapcsolni, csupn arra kell gyelnnk, hogy a mellkgak vonalainak kezdpontjai a fvonal kzvetlen kzelbe kerljenek (1. bra). Az n verzimban a fghoz kt mellkg tartozik, amely kzl az egyik is rendelkezik mellkggal.


1. bra

A gykerek Cone (kp) objektumok lesznek. Rakjunk le egyet, mgpedig olyan mretekkel, amivel a fg fog kezdetben rendelkezni (a fvonalhoz kpest megfelelen rvid s nem tl vastag). A fent emltett mdostott adjuk az objektumhoz (*PathDeform). Elszr rviden rok a mdostrl, majd visszatrek a gykerekhez:

A mdost paramtereit a 2. bra mutatja. Azrt fontos jelen esetben a csillaggal jellt mdostt hasznlni, mert ez a PathDeform mdost World Space tpusa, amelyen a Move to Path (objektum mozgatsa az tvonalhoz) gombbal lehetsgnk lesz az adott kpot a megfelel helyre mozgatni (magyarul pr felesleges mozgatst s forgatst megsprolhatunk). Tallhat mg egy Pick Path nev gomb, amivel az tvonalat jellhetjk ki az objektum szmra. A Percent rtke azt mutatja meg, hogy az objektumot a kijellt tvonal hny szzalkig mozdtjuk el (az objektum ekzben az tvonalnak megfelelen torzul is). A Stretch egy tvonal irny torztst eredmnyez; ha a Percent nulla s csak ez vltozik, annak eredmnye lesz az, hogy az adott objektum az tvonal elejn marad s vgignvi az tvonalat. (Ezt nem sikerlt igazn rtelmesen lernom, tessk kiprblni.) A Rotation paramter az objektumot forgatja el az tvonal kezdpontjnak irnyra merlegesen. A Twist paramterrel az objektum mozgs vagy nvekeds kzben mg csavarodik is. A Path Deform Axis rsszel nem kell foglalkoznunk (alaprtelmezetten Z), ha a Perspective nztrben rakjuk le a kpot.

A gykerekhez visszatrve: minden gykrhez elszr rakjunk le egy kp objektumot, a paramtereit lltsuk be a neknk tetszre, adjuk hozz a *PathDeform mdostt, jelljk ki a kphoz tartoz vonalat (Pick Path) s vgl kattintsunk a Move to Path gombra. Ha ez mindegyiknl megvan, jhet az animci. (3. bra)


3.bra

Elszr a gykr legmagasabb rend gt animljuk, majd gy tovbb a kisebbekre (a gykerek vgl is hierarchit alkotnak, a nagyobbakbl nnek ki a kisebbek, abbl a mg kisebbek s gy tovbb egy adott szintig). A gykrnvekeds ll a hosszirny megnylsbl s a vastagodsbl. A megnylsnl a Stretch rtkt animljuk 1.0-tl addig, amg a gykr vgig nem nvi az tvonalat. Ezutn jn a gykr vastagodsa: fgykrnl, amikor a Stretch mg 1.0, a kp tmrje tetszleges (nem tl vastag) lehet. Amikor a Stretch  elri a maximumt, a kp tmrje is legyen maximum. Ezt jtsszuk el a mellkgykerekre is, azzal a klnbsggel, hogy ott a kezdeti tmr legyen 0. A mellkgykerekhez tartoz paramtereket akkor kezdjk el animlni, amikor a fgykr oda elr (s valamivel tlmegy rajta). A Twist paramternek adjunk meg pldul 360-at (a gykr hossztl fggen akrmit, de animlni nem szksges). A paramterek animcijnl nha nem rt pontostani (pldul Trackview; igaz lehet eredetileg is benne csinlni).

Az animci mr ksz van, de a textrzatlan gykerek gy nem nznek valami lethen: a gykerekhez ksztsnk anyagokat, amelyekhez Diffuse Map-knt, Bump Map-knt s esetleg Displacement Map-knt tartozik egy kp. Itt is szksges lehet animlni, mgpedig a bitkphez tartoz V Tiling (a textrt egy irnyban V Tiling rtkszer megtbbszrzi) rtkt. Ennek a paramternek az animcija lljon sszhangban az anyaghoz tartoz kp (gykr) paramtereinek animcijval.

A mdszert lehet bonyolultabb animcikhoz is hasznlni, igaz ekkor rdemesebb rni hozz egy scriptet, ami legenerlja a megfelelen kusza gykrzetet (nem igazn rtek a scriptelshez, de majd egyszer megprblok valami mkdt sszehozni). A gykerek termszetesen trben is kanyaroghatnak. Van a PathDeform-mal rokon mdost, mgpedig a SurfDeform, legkzelebb ezt mutatom be. 

Neuwirth Istvn
neuwi@ffg.sulinet.hu

 

Szerz: Neuwirth Istvn

 
Naptr
2025. Februr
HKSCPSV
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
01
02
<<   >>
 
Id
 
Chat
Nv:

zenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Ltogatotsg
Induls: 2006-08-26
 
Szavazz!!!
Az oldal
Milyen lett az oldal?

Kirly
J
Kzepes
Elmegy
Szar
Tbbet ilyet ne
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 

Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU