Taln mindenki, aki kicsit is rdekldik a fantasztikum s a hromdimenzis rajzols irnt, az ismeri a Seaquest cm filmsorozatot, a sorozat animciit. ( Lightwave-vel kszltek ) Ha kedved lenne hasonl filmeket, kpeket kszteni, de eddig gondban voltl a krnyezettel, akkor megprblok egy kis segtsget nyjtani! Ezzel a lerssal szeretnm megmutatni a tenger alatti krnyezet elksztsnek alapvet lpseit!
Az elsdleges problmt az jelenti, hogy a nzponttl egyre tvolabb lv testek elvesznek a homlyban! Erre kivl megoldst nyjt a MAX egyik Environment eszkze, a kd! (Fog)
Menj a Rendering/Environments al, s "addj" a scenhez kdt! A Fog Parameters alatt kapcsold be az Exponential kapcsolt, (nem linerisan vltozik a kd srsge, hanem exponencilisan) majd az Environment Color Map al tlts be egy Gradientet!
Ha belltottad, nyisd meg a Material Editort!
Hzd t a Gradientet jobb gomb nyomvatartsa mellett a Material Editor egyik ablakba!
Ilyenkor megkrdezi a program, hogy msolni, vagy instancolni akarod-e! Az Instance-t vlaszd!
A M.E.-ban trtnt vltozsok ilyenkor automatikusan visszahatnak a kd Gradient-jre!
A Gradient szneit gy lltsd be!
A Coordinates alatt pedig a Mappinget lltsd Screen-re! (fellrl lefel fog sttedni a vz)
Kszts egy kamert!
Azt, hogy a "tkhomly-tiszta" hatr hol legyen, a Modify panelon az Environment Range alatt tudod varilni! Eltte kapcsold be a Show-t, klnben nem fogod ltni a hatrokat!:))
Hozz ltre kt dobozt a fellnzeten! Az egyiket tedd a kamera al, ez lesz a tenger alja, a msikat mozgasd a kamera fl, ez lesz a vz felszne! A talaj Length,Width segmensszmt nveld meg 50-re, s kld r a Noise mdostt!
Most itt kell tartanod! A kd csak a Camera nzeten fog rvnyeslni!