Bool-algebra
2006.08.26. 14:42
Kt ltez primitv, vagy sszetett trgy kztt ltrehozhatunk olyan kapcsolatot, melynek eredmnye lehet: a kt trgy sszege /A+B/ a kt trgy kzs rsze /Intersection/ az egyik trgy mnusz a msik trgy. /A-B vagy B-A/
serz: Nagy Pter
Bool-algebra
Kt ltez primitv, vagy sszetett trgy kztt ltrehozhatunk olyan kapcsolatot, melynek eredmnye lehet:
a kt trgy sszege /A+B/
a kt trgy kzs rsze /Intersection/
az egyik trgy mnusz a msik trgy. /A-B vagy B-A/ Ksztsnk dobkockt Bool-algebra segtsgvel!
Hozzunk ltre egy 100x100x100 mret kockt! Create > Geometry > Standard Primitives > Box
A ltrehozst gy vgezhetjk el a legpontosabban, ha a BOX lenyomsa utn a Keyboard Entry -ben berjuk a ltrehozand ngyzet adatait.Majd megnyomjuk a Create gombot.Ennek hatsra a bert X,Y,Z koordintkon megjelenik a megadott mret ngyzet.
Hozzunk ltre egy 70 sugar gmbt gy, hogy a kzppontjaik egybe essenek! Create > Geometry > Standard Primitives > Sphere
![](http://www.world3d.hu/leckek/max/alapismeretek3/keyboardentrymenu-gomb.JPG) A gmb ltrehozs, hasonlan az elbb ltottakhoz, trtnjen a Keyboard Entry hasznlatval! A gmb sugara legyen teht 70, de a gmbt el kell tolni Y irnyban a tglalap magassgnak felvel, mivel a kt trgy kzppontja /a program ltal hasznlt kzppont/ nem ugyanoda esik ltrehozskor.
Jelljk ki a gmbt s rendeljnk hozz egy Boolean mveletet!
Msodik operandusnak vegyk fel a kockt s Bool-t lltsuk kzs rszre
Pick Operand B lenyomsa utn kattintsunk a ngyzetre!
![](http://www.world3d.hu/leckek/max/alapismeretek3/tut8pic3k.JPG)
Az eredmny nem nagyon hasonlt egy dobkockra, ha a Bool-mvelet nem Intersection, azaz a mvelet nem a kt trgy kzs terlett kpezi!
Vltoztassuk t a mveletet Intersection-
Ksztsk el a pttyket kis gmbkbl s Bool-algebrval vonjuk ki a testbl!
| |
Szerz: Nagy Pter
|